فواید عشق ورزیدن برای سلامتی

 

عشق ورزیدن از فواید زیادی برای سلامتی ما برخوردار است. احساسات عاشقانه از قلب مراقبت میکنند و باعث آرامش افراد می شوند. رابطه جنسی عاشقانه می تواند انواع دردهای جسمی را کاهش دهد. اگر به دنبال مسکن طبیعی برای دردهایتان میگردید عاشق باشید و به محبوبتان عشق بورزید.

همه می دانیم که عشق به انسان ها احساس خوبی می دهد. اما آیا می دانستید پشت این حرف دلایل علمی وجود دارد؟ دلایلی که نشان می دهد عشق با بدن ما چه می کند.

عشق یک مسکن طبیعی است

برای همه ما واضح است که در آغوش گرفتن احساس خوب و آرام بخشی می دهد. تحقیقات اخیر نشان داده اند که هنگام آغوش گرفتن در مغز اکسی توسین آزاد می شود و بدن با دردها مبارزه می کند. حتی نگاه کردن به یک عکس کسی که دوستش دارید آستانه تحمل تان را بالا می برد و درد را کاهش می دهد. ذهن از عکس محبوب به عنوان یک حواس پرتی استفاده می کند و درد را قابل تحمل می کند. همانطور که دانشمندان می گویند روابط جنسی هم در درمان دردها موثر است به خصوص کمر درد، آرتروز و گرفتگی عضلانی.

عشق از قلب مراقبت می کند

مطالعات نشان داده اند که ابراز عشق ضربان قلب را به نیم می رساند و این در موقعیت های پر استرس موثر است و خطر ابتلا به مشکلات قلبی را در طولانی مدت کاهش می دهد. به علاوه اکسی توسین که به هورمون عشق معروف است استرس را کم می کند، فشار خون را پایین می آورد، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد و اعتماد به نفس را بالا می برد.

عشق به بدن کمک می کند با بیماری ها مبارزه کند

حرکات مربوط به عشق و روابط جنسی تولید اندورفین را بالا می برد و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

عشق بی خوابی را درمان می کند

هورمون های عشق (اکسی توسین و اندورفین) تولید کورتیزول (هورمون استرس) را مهار می کنند و در نتیجه باعث ایجاد خواب راحت می شوند. پیکربندی هورمونی عشق یکی از بهترین درمان ها برای داشتن یک خواب راحت است.

عشق اعتیاد را از بین می برد

مواد مخدر، کوکائین، نیکوتین، الکل خاصیت اعتیادآور دارند چون روی سطح دوپامین بدن تاثیر می گذارند. دوپامین هورمون مسئول احساس لذت و خوشحالی است. احساس عشق هم درست به همین شکل عمل می کند و علاوه بر دوپامین تولید اکسی توسین و تستوسترون را هم افزایش می دهد که بهترین ترکیب برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد را می سازد.

به عبارت دیگر عشق زندگی را پر از لذت و خوشحالی می کند. هنگامی که با اعتیاد مبارزه می کنید احساس عشق به شما کمک می کند با نشانه های اعتیاد مبارزه کنید.

عشق طول عمر را بیشتر می کند

تحقیقات نشان داده اند انسان ها در یک رابطه سالم احساس سلامت بیشتری می کنند و از یک سبک زندگی سالم لذت می برند. ازدواج به انسان ها کمک می کند از بیماری ها جلوگیری کرده و مشکلات جسمی را سریع تر درمان کنند. این ثابت می کند کسانی که عاشق هستند و یک رابطه متعهد دارند طولانی تر زندگی می کنند.

عشق یک درمان است

انسان ها به دلایل مختلفی به دنبال درمان می روند. مهم ترین دلیل این است که می خواهند کسی حرف هایشان را بشنود و درکشان کند. به غیر از تمام متخصصین دنیا کسی که می تواند در این راه بیشترین کمک را به شما بکند همسرتان است. حمایت و محبت همسرتان هم از نظر مغزی و هم از نظر جسمی مهم ترین داروی مورد نیاز شما برای درمان افسردگی، ترس, اضطراب و در نهایت مشکلات جسمی است.

عشق و یک رابطه معنادار خودش اتفاق نمی افتد بلکه ما خودمان انتخاب می کنیم که عاشق باشیم و روابطمان را بهتر کنیم، متفاوت رفتار کنیم و در نهایت شاد و سالم باشیم.

حتی قوی ترین احساسات هم بدون ابراز محو می شوند. پس قلبتان را باز کنید و عشقتان را نشان دهید تا بیشترین منفعت را از آن ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *