عوامل جانبی اثرگذار بر ناباروری آقایان

برخی عوامل روحی و روانی و محیطی می توانند بر عملکرد جنسی و توانایی باروری مردان تاثیرات منفی بگذارند. برای مقابله با نازایی در مردان تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی بسیار حائز اهمیت است. در ادامه صحبت های علیرضا خردمند را در این رابطه بخوانید.

دبیر علمی دومین کنگره سلامت مردان با اشاره به اینکه استرس‌های محیطی و آلودگی هوا سبب ناباروری می‌شود گفت: ۵۰ درصد علل ناباروری مربوط به مردان است.

علیرضا خردمند در دومین کنگره سلامت مردان اظهار داشت: از یک دهه گذشته تاکنون دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان کشور تصمیم گرفتند که برای سلامت مردان اقداماتی انجام دهند و با توجه به این هدف بر آن شدیم که کنگره سلامت مردان را برگزار کنیم.

وی افزود: نیمی از جمعیت کشور را مردان تشکیل داده ولی این افراد کمتر از زنان به سلامت خود توجه می‌کنند. از طرفی حدود ۵۰ درصد علل ناباروری مربوط به مردان است و این مسئله حائز اهمیت به شمار می‌رود.

 

دبیر علمی دومین کنگره سلامت مردان با اشاره به اینکه سلامت مردان در حوزه‌های مختلفی همچون سلامت روان، سلامت جنسی، سرطان‌ها و مسائل اجتماعی است، گفت: ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره در این حوزه‌ها ارسال شده و استقبال خوبی از آن انجام گرفته است.

خردمند در ادامه به موضوع ناباروری مردان اشاره کرد و گفت: عوامل محیطی در بروز این مشکل بسیار تأثیرگذار بوده به صورتی که استرس‌های محیطی و آلودگی‌های آب و هوا، غذا، نوع رژیم غذایی و چاقی در ناباروری تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: مردان در صورت مراجعه به‌موقع می‌توانند گام‌های مؤثری در درمان ناباروری خود انجام دهند و حتی یک دهه پیش اگر مردی فاقد نطفه بود و ناباروری او همیشگی به شمار می‌رفت، امروز با اقدامات درمانی همچون جراحی مشکلشان رفع می‌شود.

دبیر علمی دومین کنگره سلامت مردان به زوج‌های نابارور جهت اقدام به‌موقع درمانی توصیه کرد و گفت: در جهان ۱۵ درصد زوج‌ها دچار ناباروری هستند و اگر زوجین پس از یک سال از اینکه قصد فرزنددار شدن داشتند، نابارور بودند باید جهت درمان به‌موقع آنها اقدام کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *