طرز تهیه ماکارونی کم کربوهیدرات و پنیر

 

آیا هیچ چیز دیگری آرامش بخش تر از ماکارونی و پنیر وجود دارد؟ شب های سرد، این غذای گرم کلاسیک را می طلبد. اگر می خواهید که به سراغ این غذای آسان بروید، آن را سبک تر کنید، به جای دستور سنتی از دستور زیر استفاده کنید که با کاهش کالری و کربوهیدرات، ارزش غذایی را نیز افزایش می دهد. کدوی اسپاگتی همه کاره و سرشار از مواد مغذی، پایه این دستور غذا را می سازد و بروکلی نیز ویتامین A بیشتری به این دستور پاییزه اضافه می کند. بهترین بخش موضوع؟ مخلوط پنیرهای کم چربی که باعث درست شدن یک سس رویایی و لذیذ می شود که می توانید بدون احساس گناه از آن لذت ببرید.

ماکارونی کدوی اسپاگتی و پنیر

مواد لازم

۱ عدد کدوی اسپاگتی بزرگ

اسپری روغن کانولا

۲ فنجان گل کلم بروکلی بخارپز

۱ قاشق غذاخوری کره آب شده

۱ قاشق غذاخوری آرد گندم کامل

۱ فنجان شیر کم چرب

۱ فنجان پنیر چدار خرد شده با چربی کاهش یافته

۱/۲ فنجان پارمسان رنده شده + یک قاشق چایخوری پارمسان رنده شده برای تزئین

نمک و فلفل به مقدار لازم

۱ قاشق چایخوری تکه های فلفل قرمز برای تزئین

روش تهیه

  1. فر را از قبل تا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. کدوی اسپاگتی را نصف کرده و دانه های آن را با قاشق خارج کنید. در وسط هردو نیمه، روغن اسپری کنید و سمت برش خورده را رو به بالا روی سینی فر قرار دهید. آن را حدود ۵۰ دقیقه کباب کنید.
  2. کدو را از فر بیرون بیاورید و بگذارید خنک شود. هنگامی که به قدر کافی خنک شد، گوشت آن را بتراشید و در یک کاسه بزرگ بریزید. گل های بروکلی بخار شده را به کاسه اضافه کنید و کنار بگذارید.
  3. در یک قابلمه بزرگ، کره آب شده را روی حرارت متوسط گرم کنید و با آرد گندم کامل بهم بزنید. شیر را اضافه کرده و به سرعت بهم بزنید. حرارت را پایین بیاورید، چدار و ۱/۲ فنجان پارمسان رنده شده را به قابلمه اضافه کنید و بهم بزنید تا آب شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید.
  4. سس پنیر را روی مخلوط کدوی اسپاگتی و بروکلی بریزید، به طوری که همه کدو با سس پوشانده شود.
  5. آن را در ۴ بشقاب جداگانه بکشید و برای مزه روی آن نمک و فلفل و اگر دوست داشتید تکه های فلفل قرمز و پارمسان اضافی بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *