طرز تهیه بستنی کاراملی

 

طرز تهیه گرم شکر را داخل قابلمه روی حرارت متوسط گرم کنید و با چنگال هم بزنید تا شکر کاملا گرم شود و اینکه شروع به آب شدن بکند سپس بگذارید بپزد قابلمه را کم و بیش بچرخانید تا این

طرز تهیه بستنی کاراملی

 

آماده سازی: 30 دقیقه
مدت انتظار: 4 ساعت
مجموعاً: 4 ساعت و 30 دقیقه

مواد اولیه :

شکر

280 گرم

خامه (پر چرب)

530 گرم

نمک 

1/4 قاشق چای خوری

وانیل

1/2 قاشق چای خوری

شیر

1 فنجان
تخم مرغ (بزرگ)

3عدد

 

بستنی کاراملی

 

طرز تهیه:

225 گرم شکر را داخل قابلمه روی حرارت متوسط گرم کنید و با چنگال هم بزنید تا شکر کاملا گرم شود و اینکه شروع به آب شدن بکند سپس بگذارید بپزد. قابلمه را کم و بیش بچرخانید تا اینکه شکر کاملا آب شده و به رنگ کهربایی تیره دربیاید.
60 گرم خامه را اضافه کنید و بپزید تا اینکه همه کارامل آب شود. سپس به یک کاسه انتقال دهید و با نمک و وانیل مخلوط کنید و بگذارید در دمای اتاق خنک شود.
در این حین، شیر را بجوشانید و باقیمانده خامه و شکر را به آن اضافه کنید و به جوش آورید و آرام هم بزنید.
تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بزرگ هم بزنید. سپس نصف مخلوط شیر داغ را به آن آرام اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و بعد آن ها را به قابلمه برگردانید و روی حرارت متوسط قرار دهید و با یک قاشق چوبی آرام هم بزنید تا اینکه داغ شود ولی نجوشد. سپس از یک صافی داخل یک کاسه رد کنید و با کارامل خنک شده مخلوط کنید و بگذارید به مدت 3 الی 6 ساعت آرام خنک شود. گاه گاهی هم بزنید تا کاملا خنک شود. سپس داخل دستگاه بستنی ساز بریزید و بعد به یک ظرف دردار انتقال دهید و داخل فریزر بگذارید.

نکته:

از این مقدار مواد اولیه حدودا 1 لیتر بستنی بدست می آید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *