شیوع چاقی در میان دانش‌آموزان آمریکایی و انگلیسی

 

یکی از نگرانی های اخیر سازمان بهداشت جهانی شیوع چاقی و اضافه وزن در بین دانش آموزان کشورهای انگلیس و آمریکا است که باعث بروز بیماری های قلبی و مشکلات تنفسی شده است.

دانش‌آموزان آمریکایی و انگلیسی در رتبه اول چاقی در جهان
بر اساس داده‌های موجود، دانش‌‌آموزان کشورهای آمریکا و انگلیس چاق‌ترین کودکان جهان هستند؛ همچنین نتایج به دست آمده از یک پژوهش نشان داده است، بیش از یک سوم دانش‌آموزان جهان چاق هستند.
شیوع چاقی میان دانش‌آموزان سراسر جهان به یک مسئله نگران کننده تبدیل شده و موجب شده است تا کارشناسان بهداشتی به طور مداوم نسبت به معضل چاقی کودکان و نوجوانان هشدار دهند و از جوامع و دولت‌ها بخواهند که مانع گسترش بیشتر چاقی در میان این قشر شوند.

تذکرها و هشدارهای سازمان جهانی بهداشت و کارشناسان بهداشتی در شرایطی صورت می‌گیرد که دولت‌ها نه تنها فکری برای حل این معضل ندارند، بلکه به شایع‌تر شدن آن نیز دامن می‌زنند.

نتایج تازه‌ترین مطالعات نشان داده است، بیش از یک سوم دانش‌آموزان جهان چاق هستند و این موضوع می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های بسیاری در بزرگسالی آنها شود.

بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت نیز تعداد کودکان چاق یا دچار اضافه‌وزن در سنین ۵-۰ سال از ۳۲ میلیون نفر در سال ۱۹۹۰ به ۴۱ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

بر اساس داده‌های موجود، دانش‌‌آموزان کشورهای آمریکا و انگلیس چاق‌ترین کودکان جهان هستند؛ در زیر وضعیت چاقی در میان کودکان این دو کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

۱٫ آمریکا

*چاقی گریبانگیر بیش از ۵۷ درصد کودکان آمریکا

بر اساس آمار و ارقام موجود، بیش از ۵۷ درصد کودکان آمریکایی دچار چاقی یا اضافه‌وزن هستند.

*احتمال ابتلا به چاقی کودکان با وزن نرمال به چاقی در بزرگسالی

محققان هاروارد باور دارند، روند چاقی به قدری با سرعت پیش می‌رود که احتمال اینکه کودکان با وزن نرمال تا ۳۵ سالگی دچار چاقی نشوند، کمتر از ۵۰ درصد است.

*دیابت نوع ۲ و سرطان در انتظار کودکان چاق

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا(CDC) هشدار می‌دهد، ۸۰ درصد کودکانی که در دوره مدرسه با مشکل چاقی یا اضافه‌وزن مواجه هستند، در ادامه زندگی نیز از مشکل چاقی رنج می‌برند که این مسأله، خطر مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد؛ ضمن اینکه تقریباً اکثر آنها در معرض دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و عروقی و انواع سرطان قرار دارند.

*ثبت بالاترین نرخ چاقی کودکان آمریکایی در سال ۲۰۱۶

میزان چاقی کودکان آمریکایی به طور مداوم رو به افزایش است و از سال ۲۰۱۶ به بالاترین سطح خود رسیده است.

۲٫ انگلیس

*چاقی کودکان بحران مطلق کشور انگلیس

محققان انگلیسی، روند عجیب چاقی در بین کودکان و نوجوانان این کشور را «بحران مطلق» نامیده‌اند و باور دارند این افزایش می‌تواند آمار سرطان، دیابت و سکته‌های قلبی‌ را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

*چاقی بیش از ۴ میلیون کودک انگلیسی

کارشناسان دانشگاه لندن در تازه‌ترین بررسی‌های آماری خود دریافتند، بیش از ۴ میلیون کودک انگلیسی دچار چاقی یا اضافه‌وزن هستند.

*چاقی یک دانش‌‌‌آموز از هر ۳ دانش‌‌‌آموز

بر اساس داده‌های موجود، از هر ۳ دانش‌آموز یک نفر دچار چاقی است و از هر ۵ دانش‌آموز چاق دبستانی، یک نفر مدرسه و تحصیل را برای همیشه ترک می‌کند.

*دانش‌آموزان انگلیسی رکورددار مصرف نوشیدنی‌های شیرین

بر اساس آمار، دانش‌‌آموزان انگلیسی با مصرف ۲۳۴ قوطی نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های گازدار در سطح جهان رکورددار هستند.

سازمان جهانی بهداشت هشدار می‌دهد، تا سال ۲۰۲۲ تعداد کودکان چاق و دچار اضافه‌وزن به ۱۰ برابر افزایش خواهد رسید.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمار کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی در کشورهای دارای درآمد سرانه کم و متوسط با سرعت بیشتری در حال افزایش است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *