شهاب حسینی و همسرش+عکس

f5u1w7p5

با اشاره به اینکه این فیلم در بخش «هنر و تجربه» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، گفت: «چهارشنبه» اولین تجربه من در ساخت فیلم بلند است که داستانی خانوادگی دارد. اعضای یک خانواده طی چند روز دچار بحرانی می شوند و باید ظرف مدت کوتاهی در مورد موضوع مهمی که برای آنها پیش آمده است، تصمیم گیری کنند و همین مساله سبب می شود تا اعضای خانواده روبروی هم قرار گیرند.

وی درباره انتخاب نام این فیلم توضیح داد: با توجه به بحرانی که برای خانواده مورد نظر رخ داده است، اعضای این خانواده تنها تا روز چهارشنبه زمان دارند تا تصمیم لازم را برای بحران پیش آمده اتخاذ کنند. از آنجا که روز چهارشنبه برای خانواده داستان ما از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصمیم گرفتم نام این فیلم را «چهارشنبه» بگذارم.

این کارگردان جوان با اشاره به بازیگران حاضر در این فیلم، بیان کرد: بازیگرانی که در این فیلم بازی کرده اند از جمله هنرمندان خوب سینمای ایران به شمار می روند که از حضور آنها در این فیلم بسیار خوشحال هستم. می توان گفت شانس قرار گرفتن این بازیگران کنار یکدیگر، پیش از اینکه حاصل انتخاب ما باشد، حاصل خوش شانسی ما در فیلم «چهارشنبه» بود.

وی تاکید کرد: زمانی که فیلمبرداری این کار را آغاز کردیم، به دلیل تعدد پروژه های بازیگران مورد نظر، به سختی می توانستیم حضور بازیگران را در این فیلم داشته باشیم. به خصوص شهاب حسینی که تازه به ایران بازگشته بود و زمان بسیار کمی تا شروع فیلمبرداری سریال «شهرزاد» داشت، اما این بازیگر با ما همکاری های لازم را انجام داد و در همان فرصت کم در فیلم «چهارشنبه» بازی کرد. بعد از توافق با شهاب حسینی، ترکیب بازیگران و انتخاب دیگر عوامل فیلم نیز به راحتی صورت گرفت.

محمدزاده گفت: نسیم ادبی هم از جمله بازیگران شناخته شده در حوزه تئاتر است که یکی از بهترین بازی های خود را در این فیلم انجام داده است. آرمان درویش نیز برای اولین بار جلوی دوربین رفته است که این بازیگر توسط شهاب حسینی به ما معرفی شد. با توجه به اینکه سینمای ایران نیازمند معرفی چهره های تازه است، تصمیم گرفتیم تا در کنار بازیگران شناخته شده سینمای ایران از چهره های جدیدی در این فیلم استفاده کنیم.

وی با اشاره به زمان فیلمبرداری «چهارشنبه» بیان کرد: این فیلم سینمایی آذر ماه ۹۳ و با سرمایه کاملا شخصی ساخته شده است. فیلمبرداری این فیلم در ۲۰ روز انجام شد، البته این را هم باید بگویم که این اثر بیش از ۲۴ لوکیشن و بیش از ۲۰ بازیگر به غیر از بازیگران اصلی داشت. بسیاری از صحنه های فیلم خیابانی فیلمبرداری شد که البته با همکاری عوامل فیلم به خوبی از پس این کار برآمدیم.

این کارگردان سینما توضیح داد: با توجه به اینکه این کار اولین پروژه بلند من به عنوان کارگردان و یوسف وجدان دوست به عنوان تهیه کننده است، پروانه ساخت و نمایش «چهارشنبه» به صورت ویدیویی صادر شده است. این فیلم را از ابتدا با هدف نمایش در گروه «هنر و تجربه» جلوی دوربین بردیم، البته آن زمان نمی دانستیم که آثاری با پروانه نمایش ویدیویی می توانند در بخش «هنر و تجربه» جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد و خوشحالم که با اضافه شدن این قاعده ما نیز فرصت حضور در این دوره از جشنواره فیلم فجر را داشتیم.

وی تاکید کرد: «چهارشنبه» فیلمی سر راست و با روایت کلاسیک و قصه گو است که در آن بازیگران چهره حضور دارند، به همین دلیل فکر می کردیم که ممکن است در بخش «هنر و تجربه» قرار نگیرد، اما خوشبختانه نگاه دوستان در بخش «هنر و تجربه» این بود که با ایجاد تنوع در این بخش، تنها سراغ فیلم های هنری و تجربی به معنای خاص خود نروند و فیلم های قصه گو را نیز در این گروه راه دهند تا مخاطبان بیشتری به این بخش جذب شود.

محمدزاده در پایان گفت: باید ببینم بعد از جشنواره نگاه منتقدان و مخاطبان به این فیلم چگونه خواهد بود و آیا امکان تبدیل پروانه ساخت و نمایش «چهارشنبه» به سینمایی وجود دارد یا خیر. اگر نتوانیم پروانه نمایش سینمایی برای این فیلم بگیریم، «چهارشنبه» را در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران می کنیم.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *