شایع ترین علت از کار افتادگی کلیه

یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه و نفرولوژی با بیان اینکه مصرف خودسرانه داروها می‌تواند منجر به نارسایی کلیه شود، گفت: مصرف بی رویه مسکن‌ها به ویژه در خانم‌ها می‌تواند باعث از کار افتادگی کلیه شود.

10

دکتر بهروز برومند، فوق تخصص بیماری‌های کلیه و نفرولوژی اظهار داشت: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها که برای درمان عفونت به کار می‌رود می‌تواند عامل مهمی برای از کار افتادگی و نارسایی کلیه‌ها باشد.

وی همچنین به دیابت اشاره کرد و افزود: ۲۵ درصد مبتلایان به نارسایی کلیه در اثر درمان نادرست دیابت دچار این عارضه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دیابت قابل پیشگیری است، خاطرنشان کرد: دیابت معمولا بدون علامت است و ۵۰ درصد مبتلایان از این امر مطلع نیستند، بنابراین رعایت رژیم غذایی و پرهیز از پرخوری و مراجعه به پزشک برای چکاپ در پیشگیری از ابتلا به دیابت و به دنبال آن نارسایی کلیه موثر است.

وی در پاسخ به این سوال که مصرف آب زیاد می‌تواند برای کلیه‌ها مفید باشد، تصریح کرد: خوردن آب در حد رفع تشنگی توصیه می‌شود و زیاد خوردن آن نیز به کلیه‌ها آسیب می‌رساند، بنابراین با پیاده روی و افزایش سطح آگاهی نسبت به کلیه‌ و بیمار‌هایی که سبب نارسایی آن می‌شوند، می‌توان در ارتقای سلامت جسم گام برداشت.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *