سلامت پوست و مو با روغن آرگان

روغن گیاهی ارقان که در میان مردم به نام روغن آرگان مشهور است روغنی است که از هسته میوه درخت ارقان به دست می‌آید و مصرف غذایی و دارویی دارد.روغن ارگان از هسته میوه درخت ارگان بدست می اید،که فقط در مراکش یافت می شود.طول عمر درخت ارگان 150 تا 200 سال است ولی بعد از 30 تا 50 سالگی میوه می دهد.چون درخت در منطقه خاصی رشد می کند روغن ان هم نسبتا نادر است.

روغن آرگان سرشار از اسیدهای چربی چون اسید لینولئیک است که حاوی ویتامین E است. این روغن گیاهی یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است و می‌تواند اکسیژن‌رسانی درون‌سلولی را افرایش دهد. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی (توکوفرولها – فنولها- کارتنوئیدها) در غلظت بسیار زیاد در این روغن گیاهی یافت می‌شوند. آسکولین نیز که یک ترکیب ضد سرطان است به میزان زیادی در این روغن وجود دارد. بسته به نوع استخراج، این ماده در مقابل اکسید شدن بسیار مقام‌تر روغن زیتون است.

فواید روغن آرگان

– روغن آرگان برای بسیاری از اختلالات پوستی از جمله: التهاب پوستی، اگزما، بیماری پسوریازیس و … سودمند است. غنی بودن روغن آرگان از ویتامین E و ترکیبات ضد التهابی موجب از بین رفتن مشکلات پوستی شما می شود.

– روغن ارگان محصول بسیار عالی برای صاف کردن موهای مجعد است، موهای خشک را نرم می‌کند و درخشش مو را بیشتر می‌کند. می‌توانید از روغن ارگان برای همه قسمت‌های مو وقتی که نمناک است استفاده کنید که جنبه درمانی دارد یا فقط برای انتهای موهایی که حالت خشکی دارند استفاده نمایید

– روغن آرگان تونر مناسب برای انواع پوست

رساندن مواد مغذی به پوست یکی از مهمترین بخش های مراقبت از این اندام مهم بدن محسوب می شود . برای درخشندگی
بیشتر ، معمولا باید ۲ تا ۴ قطره از تونر محبوب خود استفاده کنید . اما بهتر است یک تونر خالی از مواد شیمیایی و کاملا طبیعی در منزل بسازید .

تنها کافی است یک فنجان آب جوش را روی یک تی بگ چای سبز بریزید و اجازه دهید ۷ تا ۱۰ دقیقه بماند . بعد تی بگ را برداشته و اجازه دهید محلول به دمای اتاق برسد . دو قطره از روغن مورد علاقه ی خود ( روغن پرتغال ، لیمو و یا درخت چای بهترین هستند ) و ۲ تا ۴ قطره از روغن آرگان را به چای اضافه نمایید و محلول را در یک شیشه ی در دار بریزید و آن را ببندید . صبح و شب ، بعد از پاکسازی و قبل از مرطوب کننده ، از تونر خانگی خود استفاده نمایید .

– روغن آرگان  در آشپزی مقدار آنتی اکسیدان بالا، برای ترمیم آسیبهای سلولی کمک میکند. مطالعات نشان داده اند که این  روغن گیاهی میزانتقسیم سلولی در مورد سرطان پروستات را کاهش میدهد

– روغن آرگان  فواید بی شماری برای مو دارد.  شوره سر را از بین برده،  موها را  ابریشمی، نرم و براق میکند، سعی کنید  روغن آرگان را  بهریشه های مو زده و ماساژ دهید ، یک ساعت تا یک شب بماند. سپس صبح آن را به خوبی بشوئید – موها براق و صاف می شود. حداقلیک بار در هفته، استفاده کنید

– عضلات و مفاصل ساختار اصلی بدن هستند. با افزایش سن، آسیب های ناشی از ورزش های حرفه ای و کاهش فعالیت بدنی، مفاصل دچار سفتی می شوند و انعطاف پذیری آن ها کاهش می یابد. استفاده از روغن آرگان نتایج مثبتی را برای مفاصل و عضلات نشان داده است.

– اگر پوست سر شما خشک است می‌توانید با استفاده از یک پارچه کتانی آغشته به روغن ارگان ، پوست سر را با این روغن گیاهی ماساژ دهید، اگر این کار را قبل از خواب انجام دهید، متوجه خواهید شد اکثر اوقات پوست سرتان مرطوب خواهد بود پیش از آن که سرتان شسته شود

– محافظت پوست در برابر عوامل محیطی و رادیکال های آزاد از قبیل اشعه های آفتاب، آلودگی هوا و…

– می‌توان از روغن ارگان به صورت یک مرطوب‌کننده کل بدن استفاده کرد و آن را بجای لوسیون یا کرم بدن استفاده کرد. بهترین نتیجه از خاصیت مرطوب‌کنندگی روغن ارگان بعد از استحمام گرفته می‌شود. در خانم‌های باردار می‌توان از اين روغن براى پيشگيرى از ترك شكم استفاده كرد.

– روغن آرگان بر سلامت مغز و سیستم اعصاب بدن موثر است. روغن آرگان نتایج مثبتی بر جلوگیری از اختلالات عصبی نشان داده است.

– ناخن ها را محکم، پوست دست و پا را نرم میکند

– استفاده کردن از یک روغن گیاهی خالص می‌تواند ایجاد ترس کند خصوصاً اگر شما پوست خاصی داشته باشید، اين روغن حتى براى پوست‌های جوش ساز هم مناسب است.

اما ما به طور کامل برای صورت از روغن ارگان استفاده کردیم و تغییرات ناشی از آن را دیدیم، پوست صورت نرم‌تر، شفاف تر و درخشان تر شده بود. شما می‌توانید از روغن ارگان به صورت یک مرطوب‌کننده روزانه استفاده نمایید

– فقط چند قطره از این روغن گیاهی را به لب بزنید و برای همیشه از ترک خوردگی و خشکی لب خداحافظی کنید

– زمانی که عضلات شما درد می‌کند، سعی کنید از روغن ارگان برای ماساژ پوست استفاده کنید. از آنجایی که روغن ارگان به عنوان روغن خشک شناخته شده است، بدن ان را به سرعت جذب می‌کند. همین امر باعث شده است این روغن برای ماساژ عالی باشد. شما نیز می‌توانید از مزایای بی شمار این روغن بهره مند شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *