ساخت انیمیشن، براساس اثر Ice Dragon جرج مارتین

این خبر برای ما بسیار غیرمنتظره بود. ما انتظار این را نداشتیم که نگارش رمان The Winds of Winter «بادهای زمستان» توسط جرج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) متوقف شود و حتی قبل از اینکه این رمان در قفسه‌ی کتاب‌فروشی‌ها قرار بگیرد، او درگیر ساخت یک انیمیشن براساس داستان کوتاه The Ice Dragon «اژدهای یخی» شود که به داستانی کودکانه تبدیل شده است. داستان این انیمشین در جهان وستروس (Westeros) اتفاق می‌افتد، ولی به هیچ‌وجه حال و هوای داستان Game of Thrones «بازی تاج و تخت» را ندارد. در ادامه با اینفو همراه باشید.

داستان The Ice Dragon، ماجرای یک موجود افسانه‌ای را روایت می‌کند که توسط دختر جوانی به نام آدارا (Adara)، رام شده است؛ آدارا فرزند زمستان است که در سال‌های سرد متولد شده است و سوار بر این اژدها می‌شود، تا مانع از تخریب روستای محل زندگی خودش شود. در ادامه خلاصه‌ای از کتاب را در اختیارتان قرار می‌دهیم:

در دنیای ترانه‌ی آتش و یخ، اژدهای یخی، موجودی افسانه‌ای و هولناک بود و تاکنون هیچ انسانی موفق به رام کردن او نشده بود. وقتی او پرواز می‌کند، سرزمین‌های یخ‌زده و سرد را بیدار می‌کند و به هیاهو وامی‌دارد. ولی آدارا دختر شجاعی بود؛ زیرا او فرزند زمستان بود و در زمانی متولد شد که بشریت شدید‌ترین سرمای زمهریر را تجربه می‌کرد؛ افراد پیر به‌راحتی می‌توانستد آن دوران را به‌یاد آورند.

آدارا نمی‌توانست اولین باری که اژدهای یخی را دیده بود به‌یاد آورد. به همین دلیل، فکر می‌کرد این اژدها همیشه و از ابتدا با او بوده است و از دور نظاره‌گر آدارا بوده است؛ حتی زمانی که از سرمای شدید، تمام کودکان به خانه‌ی خود پناه می‌بردند؛ ولی آدارا در سرمای سرگردان، به بازی کردن می‌پرداخت. در چهارسالگی، آدارا برای اولین بار، اژدهای یخی را لمس کرد و در پنج سالگی، اولین سواری خودش با این اژدها را تجربه کرد. پس از آن، زمانی که آدارا دختری هفت ساله بود، گروهی از اژدهایان آتشین از سرزمین‌های شمالی، به روستایی حمله کردند که خانه‌ی آدارا در آن‌جا قرار داشت. در این وضعیت تنها فرزند زمستان (همراه با اژدهای یخی که او را دوست داشت) می‌توانستند جلوی تخریب کامل دنیای خودشان را بگیرند.

[هشدار؛ در جمله‌ی اول متن زیر خطر لو رفتن بخشی از داستان فصل آخر سریال Game of Thrones وجود دارد.]

این اژدهای یخی، احتمالا آن اژدهایی نیست که ویسریون (Viserion) در آخر فصل اخیر سریال بازی تاج و تخت، بر آن سوار شده بود. این اژدها بیشتر به دنیای کودکان نزدیک شده است و قرار است در انیمیشنی به تصویر کشیده شود، که توسط استودیو پویانمایی برادران وارنر (Warner Bros. Animation) ساخته می‌شود؛ استودیویی که انیمیشن‌های محبوبی چون The LEGO Movie «فیلم لگو»، Teen Titans Go! To The Movies «تیتان‌های نوجوان به سینما می‌آیند!» و Storks «لک‌لک‌ها» را در کارنامه‌ی خود دارد. همچنین باید به این نکته توجه کرد که، با توجه به‌اینکه نام A Song of Ice and Fire «ترانۀ یخ و آتش» (که نام مجموعه داستانی جرج مارتین است) در توضیحات این کتاب ذکر شده است، بازهم می‌بینیم که اتفاقات این داستان در دنیای “بازی تاج و تخت” رخ نمی‌دهد. جالب است بدانید که مارتین، داستان The Ice Dragon را در سال ۱۹۸۰ نوشت؛ یعنی قبل از اینکه حتی قسمت اول سری داستان‌های Game of Thrones را به نگارش درآورد؛ پس انتظار نداشته باشید که چهره‌ی آشنایی از اثر بازی تاج و تخت را در این انیمیشن ببینید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *