روش های خلاصی از ورم اطراف چشم

 

سبک زندگی و تغذیه ای ناسالم می تواند باعث ایجاد ورم اطراف چشم شود. غالبا پف دور چشم با روش های ساده ای در منزل قابل درمان است. اگر می خواهید از شر این عارضه خلاص شوید به پیشنهادهای ما در ادامه این مطلب نگاهی بیندازید.


دلایل متعددی برای پف زیر چشم‌ها وجود دارد. دیر خوابیدن، بی‌خوابی، رژیم غذایی ناسالم، حساسیت، کار زیاد با رایانه و عوامل ژنتیکی از جمله این دلایل‌اند.

راهکارهایی چون گذاشتن یخ یا چای کیسه ای روی پف برای همه آشناست. اما ما راه‌های مؤثر دیگری را به شما معرفی خواهیم کرد.

ماساژ چشم: گاهی پف به خاطر انباشته شدن مایعات در یک نقطه خاص ایجاد می‌شود و ماساژ می‌تواند این مایع را پراکنده سازد. دست‌ها را روی چشم بگذارید، چشم‌ها و پوست زیرشان را برای دو دقیقه به آهستگی با حرکات دوار ماساژ دهید. اگر این مشکل به‌ندرت برای شما روی می‌دهد این روش می‌تواند به آسانی آن را برطرف سازد.

سیب زمینی خام: بسیاری از افراد برای برطرف کردن پف زیر چشمان خود چند حلقه خیار می‌گذارند. اما اگر خیار نداشتید، چند حلقه سیب زمینی نیز همان کار را می‌کند زیرا سیب زمینی آب اضافی زیر پوست را جذب خواهد کرد. این روش برای افرادی که پف زیر چشمانشان هنگام حساسیت بروز می‌کند مؤثر‌تر است. حلقه‌های سیب زمینی را برای ۱۰ دقیقه روی ورم زیر چشم بگذارید.

قاشق سرد: می‌توانید به جای گذاشتن قطعات یخ، یک قاشق سرد را روی پف چشم‌ها بگذارید. اگر زیاد به این مشکل دچار می‌شوید همیشه یک جفت قاشق در فریزر نگه دارید! سرما ورم مویرگ‌های زیر چشم را می‌خواباند.

شیر پر چرب: چربی شیر به نرم شدن پوست کمک کرده و آمینو اسیدهای موجود در آن ورم و پف را از بین می‌برند. یک دستمال را به شیر آغشته کنید و برای ۱۵ دقیقه روی چشم‌ها نگه دارید. شیر کم چرب این تأثیر را نخواهد داشت.

آب نمک: این محلول به خاطر فرآیند اوسموس آب اضافی زیر چشم‌ها را جذب می‌کند. یک قاشق چایخوری نمک را در ۴ لیوان آب گرم بخوبی حل کنید. یک تکه پنبه را به محلول آغشته کنید و برای ۵ دقیقه روی چشم‌ها قرار دهید. چندبار این کار را تکرار کنید.

آلوئه ورا: مایع ژل مانند درون برگ‌های آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین «ای» است که به از بین بردن پف چشم‌ها کمک می‌کند. به هنگام استفاده از این ماده دقت کنید از تماس آن با چشم‌ها بپرهیزید و تنها در محل پف کردگی را بمالید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *