روشی جالب برای غافلگیر کردن همسرتان

امام صادق علیه السلام: هر که به خانواده ‏اش نیکى کند، خداوند بر عمرش بیفزاید.

آیا پس از گذشت سال ها از آشنایی، باز هم زوج ها می‌توانند یکدیگر را غافلگیر کنند؟ بله. دکتر گیسلن پاریس، نویسندۀ کتاب “عشق ورزیدن جلوی نزاع زوج ها را می‌گیرد” می‌گوید، بله می‌توان؛ ضمناً این کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. غافلگیر کردن طرف مقابل روشی است که نشان می‌دهد او را دوست دارید. غافلگیر کردن، توجه همسرتان را برای همیشه به سوی شما می‌کشاند.

راه های غافلگیر کردن

رفع نیاز های کوچک روزمره: گاهی همسران باید یکدیگر را مثل کودکان مواظبت کنند. مثلا اگر همسرش کنار تلوزین خوابیده و خوابش برده، متکایی را کنار او یا پتو و ملافه ای روی او قرار دهند. کفش او را واکس و یا دستمال بکشند. جوراب اورا دم دستش بگذارند. چیزهایی که او فراموش می کند متذکرش شوند، مثل: تلفن همراه، کیف مدارک همراه، کلید خانه، اتومبیل و…

در واقع غافلگیرش کند، چون معمولا مردها چیزهای کوچک را فراموش می کنند، بد نیست همسرانشان آن ها را کمک کنند. چون زنان مغزشان به گونه ای آفریده شده که ریز بین هستند. گاهی شده مرد کلید خودرو در دستش است و به همسرش می گوید کلید خودرو مرا ندیده ای، جوراب من کجاست و حال آن که در جلوی اوست. پس همسران باید یکدیگر را تکمیل کنند.

حفظ شخصیت یکدیگر: البته آن چه در ظاهر باید بیان کنید، انجام داده اید، بعضی جلوی دیگران شخصیت همسرانشان را حفظ می کنند، اما گاهی اصل غافلگیری به ما می گوید غیر منتظره من از شخص دیگری می شنوم که همسرم در جایی به خودش افتخار کرده که چنین همسری، مثلا یکی از صفات خوب مرا بازگو کرده و نزد آن ها به خود بالیده است. همسران موفق معمولا عیوب خود و همسرانشان را پنهان نگه می دارند و به تغافل می گرایند و صفات مثبت را سعی می کنند به شیوه هایی تقویت کننده یا پایدار نگه دارند. یا در روزنامه ای می خوانم از من به خوبی یاد کرده، یا در وصیت نامه یا دفتر خاطرات از صفات خوب من یاد کرده و دعا کرده است. این تکنیک اثر های خوبی را بر جای خواهد گذاشت.

گاهی همسران از آن چه که به ذهن نمی آید و غیر مترقبه است، مثل کمک کردن به والدین یکدیگر، هدیه دادن، یا در بعضی سفرها آن ها را هم شریک کردن مثلا من حج ثبت نام کرده ام پدر و مادر همسرم را هم بدون آن که آن ها بفهمند در این سفر شریک نموده ام، یا من در سفری برای پدر و مادر خانمم سوغاتی قائل نیستم بیاورم، ولی همسرم بدون آن که بفهمم برای والدین من هدیه ای از آن سفر تقدیم می کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *