رازهای مانکن شدن به سبک گابریل یونین

۳۰۰۹۹۰

آیا فقط به نظر ما این طور می آید یا واقعا گابریل یونین بعد از هر دهه ای که از عمرش می گذرد، جوان تر به نظر می رسد؟! خودش می گوید: «تعجب نکنید! من پوست سالم و تناسب اندام خودم را مدیون یک سبک زندگی سالم هستم.»

گابریل یونین حالا در سن ۴۱ سالگی تصمیم دارد با یکی از ستاره های NBA، دوین وید، ازدواج کند و این روزها از همیشه بهتر و شاداب تر به نظر می رسد. او هم مثل بقیه خانم های تینسل تاون که حواس شان به خورشید هست، برای اینکه جوان تر از سن واقعی اش به نظر برسد، هرگز استفاده مرتب از ضد آفتاب را از قلم نمی اندازد.

این مدل سابق، برای اینکه بقیه همشهریانش را هم در پرتو امنیت در برابر خورشید قرار بدهد، به تازگی شروع به توزیع ضد آفتاب میان خانواده های کم بضاعت هم کرده و این کار را از طریق جنبش «یکی بخر، یکی اهدا کن» انجام می دهد اما آنچه در ادامه می خوانید، رازهایی از سبک زندگی شخصی او برای حفظ سلامت و زیبایی اش است که به تازگی در یکی از گفتگوهایش فاش کرده است.

۱- معجون محبوب من

من از درون به بیرون عمل می کنم. از وقتی پوستم در گذر سال ها شروع به تغییر کرد، من هم در رساندن غذای مناسب به بدنم پشتکار بیشتری به خرج دادم. پس تصمیم گرفتم غذای پوستم یک معجون اختصاصی باشد؛ آبمیوه ای مرکب از چغندر، هویج و کلم که یک روز در میان در برنامه ام گذاشته ام و خیلی موثر بوده است.

۲- روزی ۴ لیتر آب

من همچنین روزی نزدیک ۴ لیتر آب می خورم و رژیم غذایی دارم که «تقریبا» گیاهخواری است. به این دلیل می گویم «تقریبا» که، خب من عاشق گوشتم!

۳- خداحافظی با گلوتن و سویا

به توصیه یک پزشک، گلوتن و سویا را از رژیم غذایی ام حذف کردم و تغییر خیلی بزرگی در زندگی ام ایجاد شد. شاید لذت زندگی ام کم شد ولی توانستم تغییر محسوسی در رشد مو و ناخن هایم و کیفیت و شفافیت پوستم ایجاد کنم.

۴- معجزه گریپ فروت و سالیسیلیک اسید

از بین محصولات مختلف، از پاک کننده صورت گریپ فروت بدون روغن که برای از بین بردن آکنه است، استفاده می کنم. به طور خاص، استفاده از آن را شروع کرده ام چون سالیسیلیک اسید دارد. همین طور که پا به سن گذاشتم، با بروز ناگهانی تغییرات و نابسامانی های بیشتر و تغییرات هورمونی و تحولاتی مواجه شدم که وقتی نوجوان بودم از هیچ کدام خبری نبود. در واقع، هر محصولی که سالیسیلیک اسید دارد، به شما کمک می کند از آن تغییرات ناخوشایند ناگهانی قبل از اینکه حتی بیایند، جلوگیری کنید.

۵- پایبندی به ضد آفتاب

تصور خیلی از ما از ضد آفتاب، ملاتی است که زیر چشمان و روی بینی فرد را از بالا تا پایین سفید کرده یا آن ضد آفتاب های قدیمی را به خاطر می آوریم که هیچ وقت به معنای واقعی جذب نمی شدند اما این محافظ ها پیشرفت های زیادی کرده اند که آنها را از آن شکل و قیافه قبلی خارج کرده است.

۳۰۰۹۹۲

در مورد بوی آنها هم هیچ عذری پذیرفته نیست زیرا در حال حاضر آنها بوی خیلی بهتری می دهند و تعداد زیادی از آنها هم کلا هیچ بویی نمی دهند.

به بیشتر زنانی که مثل من رنگین پوست هستند، اینگونه یاد داده اند که پوست مان به طور مادرزادی محافظ آفتاب دارد اما این طور نیست. همه مادر معرض خطر هستیم و باید در مراقبت از پوست مان در برابر آفتاب تلاش کنیم. من خودم تقریبا تا سی و اندی سالگی که مطالعه نداشتم، ضد آفتاب نمی زدم؛ تا وقتی که یکی از خال های روی چشمم تغییر شکل داد و مجبور شدم از آن نمونه برداری کنم. بعد به خودم گفتم: «اوه! تمام این مدت فکر می کردم که چون سیاه پوستم نباید به این مسائل فکر کنم؟»

۶- توجه به نشانه های پوستی

برای جمعیت زیادی از زنان رنگین پوست، خال و کک و مک به عنوان نمادی از زیبایی جا افتاده اما باید توجه کرد در عین حال نشانی از آفتاب زیاد و آسیب ناشی از آن هم هست. به همین دلیل باید به طور جدی حواس مان به شکل و اندازه خال هایمان باشد و اگر تغییر کردند، باید حتما از آنها نمونه برداری و مراقبت کنیم. پس، آنچه که شاید به عنوان ایده آل زیبایی برای خیلی از ما تعریف شده، مثل پوست آفتاب سوخته یا کک و مک و خال، ممکن است برای سلامت مان خطرناک باشد.

۷- نرمش هایی که هر روز انجام می دهم

وقتی سر کارم و وقت ندارم به باشگاه بروم، ۲۰ تا طناب می زنم، ۳۰ ثانیه درجا می زنم، بعد دراز می کشم و ۱۰ تا دراز و نشست و ۱۰ تا شنا می روم و ۱۵ بار وزنه می زنم (با وزنه های ۲ کیلو و ۲۵۰ گرمی) و ۵۰۰ تا هم اسکوات انجام می دهم. سعی می کنم این کارها را در عرض ۵/۱ تا ۲ دقیقه انجام بدهم و بعد همه را تکرار می کنم. هر حرکت کوچکی می تواند کمک کننده باشد. یک جا نشستن، دوست شما نیست. اگر نمی توانید باشگاه بروید، نرمش های کوچک انجام دهید اما هنگامی که وقت بیشتری دارم – حداقل ۳ دقیقه – دوی تمرینی آرام انجام می دهم.

هم بهترین ورزش برای قلب است و هم بهترین کاری است که وزن کم کردن تان را با آن شروع کنید یا ادامه بدهید. پس برای افرادی که ماراتن تمرین نمی کنند یا قهرمان دو نیستند، خوب است که اول یک دقیقه آرام و با سرعت کم بدوند و بعد سرعت شان را کمتر کنند تا ضربان قلب شان پایین بیاید؛ بعد دوباره با سرعت کمی بیشتر و بعد دوباره کمش کنند. سعی کنید حداقل ۶ دور از این دوهای آرام را انجام دهید و اگر اندام مناسب تری دارید، بین قدم زدن های تان با سرعت زیادئ بدوید و سرعت قدم زدن تان را هنگام راه رفتن هم بیشتر کنید؛ یعنی اگر سرعت دوی سریع شما مثلا ۷ است، سرعت راه رفتن تان باید ۴٫۵-۴ باشد.

۸- تحمل گرسنگی با بادام خام

شاید به ظاهر هیچ چیز مفرحی در مورد این خوراکی ها وجود نداشته باشد؛ مثلا من همیشه در کیفم بادام خام دارم که واقعا بی مزه است ولی تحمل گرسنگی را خیلی راحت تر می کند. در مورد آب هویج و چغندر و کلم هم همان طور که قبلا گفتم واقعا خوشمزه نیست اما برای داشتن پوستی سالم، حداقل برای من خیلی موثر بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *