رازهای جذب کردن دیگران

براي رشد شخصيت انسان ها هيچ محدوديتي وجود ندارد. همه مي توانيم تا جايي كه دوست داريم خوب باشيم. براي خوب بودن، مثل رسيدن به ساير اهداف بايد گام هاي آهسته و پيوسته برداشت. حتي گاهي اوقات لازم است كه خطر كنيم ولي در عوض به چيزي بالاتر دست يابيم. براي آنكه تغييرات مثبت در شخصيت خود ايجاد كنيد لازم است كه:

2563852

قبل از صحبت كردن كمي مكث كنيد

گاه حرف هاي نيشدار و گزنده برخي افراد بسيار آزاردهنده تر از خشونت ها و آزارهاي فيزيكي است چرا كه تاثير آنها تا سال ها و حتي تا آخر عمر در روح و قلب تان مي ماند مثل زخمي التيام نيافته كه گاه سر باز مي كند و چرك مي كند. ممكن است برخي حرف هايتان از روي صداقت باشد ولي تند و گزنده بوده و طرف مقابل تان را به شدت بيازارد پس لازم است قبل از حرف زدن كمي مكث كنيد و به تاثير حرف هايي كه مي خواهيد بگوييد فكر كنيد. اگر خودتان اين حرف هار بشنويد چه احساسي خواهيد داشت؟

برخي افزاد به طور ذاتي محبوب و جذاب به دنيا مي آيند. آنها به صورت طبيعي روش هاي جذب كردن اطرافيان خود را مي دانند و اين موفقيتي بزرگ است. شما نيز مي توانيد با برخي روش ها به اين محبوبيت برسيد مثلاض از ديگران در مورد خودشان سوال كنيد. معمولاً مردم عاشق حرف زدن درباره خودشان هستند. شنيدن حرف هاي ديگران و گوش دادن به آنها، هنر بزرگ است. از آنها سوالات اصلي را بپرسدي و بعد بگذاريد تا راجع به آن سوال ها براي شما حرف بزنند. خواهيد ديد كه چه علاقه اي در درون شان براي ادامه مكالمه و صحبت با شما ايجاد مي شود. اين روش مخصوصاً براي افراد سرشناس و مهمتر، بسيار مناسب است چرا كه از اين راه مي توانيد بيشتر در مورد آنها اطلاعات كسب كنيد و بدانيد كه چگونه به موفقيت رسيده اند و چه تجربياتي را پشت سر گذاشته اند.

به ديگران كمك كنيد

وقتي كه به كمك ديگران مي رويم، نه تنها تصوير ذهني آنها را نسبت به خودمان بهتر مي كنيم بلكه از نظر دروني نيز احساس خوبي به خودمان دست مي دهد. در واقع ماهيت دروني شما وقتي كه به ديگران كمك مي كنيد، بيشتر شناخته مي شود نه با مدرك تحصيلي و پول و ثروت تان در اين كار احساس رضايت و لذتي است كه با هيچ چيز ديگري به دست نمي آيد.

دانش و مهارت هاي خود را با ديگران تقسيم كنيد

اگر در كار يا رشته اي ماهر و با تجربه هستيد، فكر نكنيد كه نبايد ديگران را از آن ناآگاه نگه داريد تا همواره خودتان در آن زمينه مطرح باشيد. ارزش استعداد و مهارتي كه داريد در استفاده از آن براي سود رساني به ديگران است.

از ديگران تشكر و قدرداني كنيد

تعدادي از ما عادت نداريم ديگران را تحسين كنيم و كارهاي خوب آنها را مورد تقدير قرار دهيم. در حالي كه مي توانيد با ساده ترين كلمات از آنها تشكر و قدرداني كنيد و به آنها نشان دهيد كه برايشان ارزش قائل هستيد. اگر كسي براي شما كاري انجام داده است از روي عشق و علاقه بوده و كمترين كاري كه از دست شما بر مي آيد، تقدير و تشكر است. يك لبخند مهربان، يك حرف يا جمله خوب يا يك كارت پستال مي تواند نشان دهد كه شما براي خدمات و زحمات ديگران ارزش قائل هستيد و همواره آنها را در نظر مي گيريد.

ضعف و كاستي هاي خود را بشناسيد

همان طور كه مهارت ها، استعدادها و دانسته هايتان به شما اعتماد به نفس بيشتري مي دهند و از آنها كاملاً مطلع و آگاه هستيد، بايد كاستي ها و ضعف هايتان را نيز بشناسيد و آنها را بپذيريد. در واقع نخستين گام براي برطرف كردن ضعف ها شناخت آنهاست. گاه شناخت آنها براي خودمان دشوار مي شود پس بهتر است كه از اطرافيان خود كمك بگيريم؛ از كساني كه به ما نزديكند و ما را مي شناسند در چنين مواقعي جبهه گيري كردن را كنار بگذاريد چرا كه هدف اصلي تان رشد شخصيتي و مقبول تر شدن است.

روشنفكر باشيد

رابطه دوستي خوب و مناسب بايد با درك متقابل ساخته شود. گاه تفاوت در ارزش هاي شخصي و فردي باعث مي شود تا در درك ديگران كوتاهي كنيد و به خاطر اين تفاوت ها از آنها دور شويد. اين موضوع وقتي كه در ميان افراد يك خانواده رخ مي دهد، بسيار دردناك تر مي شود. اگر به اين نتيجه رسيده ايد كه ارزش هاي شما با ارزش هاي ديگران و نزديكان تان فرق دارد، سعي كنيد از راه ديگري وارد شويد و همدم آنها باشيد. در ضمن روي حرف ها و عقايد خود اصرار نورزيد و كمي روشنفكرانه تر عمل كنيد. مردم را با تمام ويژگي هايشان قبول كنيد و در مواقع نياز از آنها حمايت كنيد، بدون آنكه تفاوت ها را در نظر بگيريد.

از تشابهات استفاده كنيد

همه ما آنهايي را كه ما را دوست دارند دوست داريم. اغلب ما كساني را دوست داريم كه بيشتر شبيه ما هستند و با آنها احساس نزديكي مي كنيم. اين شباهت ها باعث نزديكي هاي بيشتر مي شود و ارتباط ها محكم تر و ادامه دارتر مي شوند. وقتي با ديگران رابطه برقرار مي كنيد به دنبال يافتن اين شباهت ها باشيد. شباهت هايي در حد سرگرمي علايق، عادت ها، شغل ها، حتي شهري كه در آن زندگي مي كنيد و…

هنگام صحبت كردن به آنها نگاه كنيد

شايد به نظرتان برسد كه هميشه اين مسئله را رعايت مي كنيد و به هنگام صحبت كردن به صورت طرف مقابل تان نگاه مي كنيد اما برخي افراد نمي توانند اين كار را انجام دهند و شايد حتي خودشان هم ذره اي متوجه آن نباشند. در واقع نگاه كردن به در و ديوار به هنگام صحبت كردن، طرف مقابل را آزار خواهد داد و نوعي بي احترامي تلقي مي شود. شايد فرد مقابل تان احساس كند كه شما علاقه اي به ادامه مكالمه يا بحث نداريد ولي اين مسئله در مورد شما حقيقت نداشته باشد.

حرف هاي صحيح و معتبر بگوييد

همواره سعي كنيد كه خودتان باشيد و بيش از اندازه نيز روي اين مسئله تمركز كنيد چرا كه در اين حالت فقط جذب خودتان مي شويد. برخي از حرف ها و رفتارهاي ما مي توانند ديگران را از ما بسيار دور سازند پس سعي كنيد از جملات بجا و درست استفاده كنيد. حرف هاي ديگران را با بي ادبي قطع نكنيد و تا آخر آنها را بشنويد.

علاقمند باشيد

هر فردي در شخصيت و رفتارهايش لااقل يك نقطه مثبت و خوب دارد. اگر با اين ويژگي هاي خوب آشنا باشيد مي توانيد از آنها در مكالمات خود استفاده كنيد. در واقع مي توانيد حرف هاي خود را از جاي خوبي شروع كنيد تا دوست داشتني تر به نظر برسيد. مكالمات خود را به سمت موضوعاتي سوق بدهيد كه به آنها علاقمنديد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *