دمنوش به لیمو و خاصیت کاهش استرس

به لیمو تنها ۲ کالری در هر وعده به بدن می دهد و ترکیب غنی از مواد ارگانیک آن روی بدن تاثیرات خوبی می گذارد که باعث می شود ریزه خوری های شما کاهش یابد تا بتوانید با رژیم غذایی خود سازش پیدا کنید.

دمنوش به لیمو و خاصیت کاهش استرس

طبع دمنوش به لیمو گرم است و مصرف آن برای افراد دارای مزاج بلغمی به ویژه در فصل زمستان توصیه می‌شود. کاهش استرس، ایجاد نشاط، خاصیت چربی‌سوزی، درمان سرفه و سرماخوردگی، بهبود عمل هضم و تسکین سردرد از خواص دمنوش به لیمو است.

مصرف چای یا دمنوش به لیمو می‌تواند همچون نوشیدنی‌های رایج مانند چای سیاه، قهوه و نسکافه در رژیم غذایی روزانه قرار گیرد. برگ‌های به لیمو دارای انواع ویتامین‌ها، مواد مغذی و املاح معدنی ضروری شامل کلسیم، ویتامین ث، منیزیم، اسید سیتریک، لیمونن و پکتین است که به مقابله با انواع عفونت‌ها پرداخته و به دلیل دارا بودن مواد آنتی اکسیدان عملکرد سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. خواص دمنوش به لیمو برای سلامتی بسیار گسترده بوده، شامل خاصیت مسکن، تب بر، آرامش بخش، ضد نفخ، کمک به هضم غذا و رفع تپش قلب است. امروزه از اسانس به لیمو در تهیه عطر و ادکلن و همچنین صنایع غذایی استفاده می‌شود.

دمنوش به لیمو و خاصیت کاهش استرس
خواص دمنوش به لیمو (طبیعت و خواص درمانی)

طبع به لیمو گرم و خشک است و از آن به صورت دمنوش برای درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها استفاده می‌شود. برخی خواص دمنوش به لیمو عبارت است از:

  • دمنوش به لیمو خاصیت چربی سوزی دارد و باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می‌شود؛ از این رو نقش چشمگیری در کاهش وزن و لاغری دارد و باعث کاهش ریزه‌خوای می‌گردد.
  • مصرف دمنوش به لیمو برای ورزشکاران بسیار مفید بوده، ترکیبات تشکیل دهنده این گیاه به گونه‌ای است که بدون اینکه مانع رشد جسمانی، عضلانی شود با افزایش استقامت بدن، آسیب به ماهیچه‌ها در طول تمرینات ورزشی را کاهش می‌دهد. همچنین دمنوش به‌لیمو به تسکین درد مفاصل کمک شایانی کرد و به بازسازی سریع‌تر مفاصل آسیب‌دیده کمک می‌نماید.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان از خواص دمنوش به لیمو است. برگ‌های این گیاه سرشار از مواد آنتی اکسیدان و ویتامین‌های مفید و ضروی است.

دمنوش به لیمو و خاصیت کاهش استرس

  • مصرف دمنوش به لیمو نقش موثری در کاهش استرس، اضطراب و رفع افسردگی داشته، به طور کلی به بهبود سلامت عمومی بدن کمک می‌کند.
  • حفظ سلامت دستگاه گواش،  تنظیم اشتها، کمک به هضم بهتر غذا، رفع مشکلات معده و درمان خانگی سوء هاضمه از دیگر خواص دمنوش به لیمو است.
  • کاهش تب و افزایش تعرق بدن از دیگر فواید مصرف دمنوش به لیمو است.
  • رفع گرفتگی‌های دستگاه تنفسی و خاصیت خلط آوری از مهمترین خواص دمنوش به لیمو است. این دمنوش مناسب برای درمان خانگی سرماخوردگی و سرفه می‌باشد و مصرف آن در فصول سرد سال توصیه می‌شود.
  •  تسکین سر درد و میگرن از خواص دمنوش به لیمو است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *