درمان کبد با گیاهان دارویی

سیروز ، التهاب شدید کبدی است که بر اثر بیماری های ویروسی مانند هپاتیت B و C ، بیماری های عفونی و خود ایمنی به وجود می آید.

همچنین  اگر در هضم غذا دچار مشکل شده‌اید، نفخ می‌کنید، حالت تهوع دارید و غیره احتمال دارد کبدتان به مشکل برخورده باشد. یعنی اینکه باکش پر شده و دیگر نمی‌تواند مواد زائد را دفع کند. این‌گونه می‌شود که بدن دچار مشکل می‌شود. تمیز کردن کبد کار سختی نیست. برای اینکه احساس سبکی بکنید با چند توصیه‌ی ساده و بدون خطر می‌توانید کبدتان را تمیزکاری کنید.

برای درمان کبد چرب و پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک و کشنده کبد چرب استفاده از روش های طب سنتی و گیاهان دارویی بهترین راه است. راهی که هر کسی با اطمینان آن را دنبال می کند، بدون درد و بدون عوارض!
برای درامان ماندن از کبد چرب و برای درمان کبد چرب بایستی تغییراتی در برنامه غذایی خود ایجاد کنید و با استفاده از عرقیات گیاهی و مواد غذایی طبیعی بدن خود را به سمت سلامت پیش ببرید. در این بخش مجموعه ای از بهرین راه و روش های درمان کبد چرب و پیشگیری از ابتلا به کبد چرب با طب سنتی را برایتان خواهیم گفت.

درمان کبد با گیاهان دارویی

– نوشیدن چای سبز یا استفاده از عصاره این گیاه دارویی تاثیر زیادی در پیشگیری از تجمع و رسوب چربی ها در اطراف کبد دارد، ضمن آنکه می تواند به تسریع روند درمانی کبد چرب نیز کمک کند. افرادی که احتمال و استعداد ابتلا به این بیماری در آنها زیاد است مانند افراد چاق و کم تحرک می توانند با گنجاندن چای سبز در رژیم غذایی روزانه خود از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند، به شرط آنکه در کنار نوشیدن چای سبز، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

– گیاه خار مریم یکی دیگر از گیاهان دارویی است که از آن برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های کبدی استفاده می‌کنند. این گیاه از آنجا که ترکیبی به نام سیلیمارین دارد، می‌تواند در کاهش میزان جذب چربی به ویژه چربی بد (LDL)، تری گلیسیرید و کاهش جذب کلسترول موثر باشد.

به همین دلیل بسیاری از درمانگران، این گیاه دارویی را از جمله موثرترین گیاهان دارویی برای درمان کبد چرب می‌شناسند و مصرف دمنوش یا خشک این گیاه همراه غذا را در این زمینه موثر می‌دانند. مصرف این گیاه دارویی با مشورت متخصص طب سنتی می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کرده و سرعت تولید دوباره سلول‌های کبدی را افزایش دهد. درمان کبد

– آواکادو: به بدن در توليد «گلوتاتيون» کمک مي کند. اين نوع آنتي اکسيدان به کبد کمک مي کند تا خود را تميز کند.

– یکی دیگر از شیوه های درمان کبد چرب و کاهش جذب چربی در بدن مصرف زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی است. افرادی که در طول هفته 2 تا 3 بار زنجبیل استفاده می کنند، می توانند از خواص درمانی آن در افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن و کاهش جذب چربی ها بهره مند شوند. برای این منظور می توانید یک تکه زنجبیل را درون یک کاسه ماست رنده کرده و آن را بعد از صرف وعده های غذایی میل کنید. درمان کبد

– جینسینگ: این گیاه دارویی رشد سلول های کبدی را تنظیم می کند.

– سکنجبین عنصلی را که همان پیاز دشتی و پیاز موش است و عرب ها عنصل می گویند در سکنجبین می جوشانند و آبش را صاف می کنند و روزی یک الی دو قاشق پلو خوری به فاصله 12 ساعت مصرف می کنند.

– یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند از رسوب چربی‌ها در بافت کبد جلوگیری کند، اصلاح رژیم غذایی است. به گفته محققان جایگزین کردن سویا و پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی به ویژه گوشت قرمز می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش جذب چربی و تری گلیسیرید در بافت کبد داشته باشد. از این رو، درمانگران به افراد مستعد ابتلا به کبد چرب و التهاب کبد توصیه می‌کنند در طول هفته برای تهیه غذاهای خود از گوشت قرمز و سویا کنار هم استفاده کنند و مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانند.

– گل قاصدک : این گیاه دارویی خواص دارویی بسیاری دارد و با افزایش قابلیت نگهداری طحال به سلامت افراد کمک می‌کند. گل قاصدک همچنین قادر به درمان دیگر بیماری‌های متابولیک نیز است.

– عرق کاسنی دارای خواص درمانی ، سم زدایی و تصفیه‌ی خون است. همچنین به شکل قابل توجهی عفونت‌های کبدی را درمان کرده و مواد مضر را از بدن خارج می‌کند و باعث درمان کبد میشود .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *