درمان دیابت با انواع ادویه ها

ادویه

بیماری دیابت ناشی از وجود قند بیش از اندازه در جریان خون است. افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ از نقص خودایمنی رنج می‌برند و بدنشان انسولین کافی نمی‌سازد تا قند آزاد شده از غذا در جریان خون را بی‌اثر کنند. بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ ممکن است انسولین کافی تولید نکنند و یا مقاومت به انسولین داشته باشند، به این معنی که بدنشان انسولین تولید می‌کند اما نمی‌تواند به‌طور موثر از آن استفاده کند. درمان دیابت

دیابت بیماری است که به ندرت قابل بهبود است و تنها می توان این بیماری را کنترل کرد. در صورت رعایت نکردن نکات تغذیه ای به تدریج بیماری وخیم تر می شود و به ارگان های بدن آسیب می رساند. از این رو کنترل این بیماری اهمیت زیادی دارد.

ثابت شده است که برخی ادویه جات می توانند در درمان دیابت و یا کنترل قندخون در افراد دیابتی مفید واقع شوند.به همین دلیل در زیر تعدادی از ادویه جات که باعث درمان دیابت میشوند را به مختصر معرفی مینماییم .

استفاده از دارچین برای درمان دیابت

این ادویه روند سوخت و ساز گلوکز را بهبود می بخشد. این ادویه حاوی ماده ای است که به سلول های بدن در جذب قند کمک می کند. همچنین اثرات ضدمیکروبی و آنتی‌ اکسیدانی است و با مقاومت انسولینی مقابله می‌ کند. مصرف نصف قاشق چای‌خوری دارچین در روز باعث کاهش قندخون و بهبود کلسترول در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌ شود. دارچین ادویه ‌ای مفید در درمان پرنوشی و پرادراری ناشی از افزایش قندخون در دیابت هم محسوب می‌ شود.

استفاده از فلفل قرمز برای درمان دیابت

فلفل قرمز باعث افزایش سوخت‌وساز می‌شود و سوزاندن انرژی را ۲ ساعت پس از وعده غذایی سرعت می‌دهد. این ادویه دارای خواص ضد سرطان نیز هست و برای درمان آن مفید است. در مطالعه‌ای نشان داده شد، افراد دیابتی که غذای حاوی فلفل میل می‌کنند پس از وعده غذایی به انسولین کمتری برای کاهش قندخون خود نیاز دارند.

استفاده از زردچوبه برای درمان دیابت

بهترین گیاه دارویی و ادویه برای مبارزه با سرطان، و دیابت است. خاصیت ضد التهابی دارد و منجر به محافظت نورونی می شود، منجر به کاهش وزن می شود و محافظ قلب است.

این ادویه گردش خون را تقویت و تعادل بدن را حفظ می کند. دیابت با ضعیف کردن سیستم ایمنی، روند درمان عفونت ها را کند می کند اما خاصیت ضدعفونی کننده و ضدالتهابی زردچوبه سیستم ایمنی را تقویت می کند.

استفاده از زنجبیل برای درمان دیابت

این ادویه به خاطر تاثیر بر هضم و جذب، اثرات ضدالتهابی و ضدتهوعی معروف است. زنجبیل باعث بهبود حساسیت به انسولین، کاهش اکسیداسیون و بهبود کلسترول نیز می‌ گردد. زنجبیل در درمان دیابت و کنترل طولانی‌ مدت قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ موثر است. جینجرول، یکی از فعال‌ترین ترکیبات موجود در زنجبیل، می‌ تواند برداشت گلوکز را توسط سلول‌های عضلانی بدون نیاز به انسولین افزایش دهد و بنابراین در تنظیم و کنترل قند خون موثر است.

استفاده از سیاه دانه برای درمان دیابت

در طب سنتی سیاه دانه درمانی برای همه بیماری ها به جز مرگ شناخته شده است. برای درمان دیابت و کنترل دیابت با این ادویه، نصف فنجان سیاه دانه‌ی گرم شده را با نصف فنجان آب دانه‌ی شاهی (دانه ی خردل را نیز می توان جایگزین کرد) و یک چهارم فنجان پوست انار در یک مخلوط کن بریزید و یک هشتم فنجان شاهتره اضافه کنید. هر روز یک قاشق چایخوری از این ترکیب بخورید. این کار را برای یک ماه ادامه دهید.

استفاده از جینسنگ برای درمان دیابت

پژوهشی از یک دانشگاه کروات نشان داد که جینسنگ قادر است میزان گلوکز را در جریان خون کاهش بدهد، و این یک پیشرفت اساسی برای بیماران دیابتی بود. جنسینگ را می‌توان به چندین راه مختلف مصرف کرد. برخی از علاقمندان به سلامت طبیعی ترجیح می‌دهند این ریشه را به صورت خام همراه با دیگر گیاهان دارویی و مکمل‌ها به چای‌شان اضافه کنند. سایرین به صورت دمنوش، عصاره، قرص، و پودر از مزایای جنسینگ سود می‌برند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *