درمان بیماری ها با روغن بادام

روغن بادام

روغن بادام

روغن بادام را از انواع دانهٔ بادام تهیه می‌کنند. این روغن گیاهی همان اولئات گلیسریل است که بوی ملایمی داشته و مزه آجیل می‌دهد. این روغن در الکل نامحلول است، اما در کلروفرم یا اتر کاملاً حل می‌شود. این روغن گیاهی ، جانشین خوبی برای روغن زیتون می‌باشد. از روغنن بادام در تهیهٔ مارزیپان، نوقا، ماکارونی و همچنین انواع دسر استفاده می‌کنند. بادام، ۳۵ درصد ویتامین E دارد و میزان چربی‌های اشباع نشدهٔ آن بسیار بالاست. این نوع چربی قادر است میزان کلسترول LDLLL را کاهش دهد.

معرفی روغن بادام تلخ

برای درمان ریزش مو و مو خوره از این روغن گیاهی استفاده می‌شود. از آن جا که بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است باید در مصرف آن احتیاط کرد. روغن بادام تلخ سرفه را بهبود بخشیده و ضدسرماخوردگی است اما در مصرف آن باید دقت کرد. بادام میوه‌ای است کهه به دو شکل تلخ و شیرین یافت می‌شود. روغن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه مفید است. بادام تلخ، سنگ کلیه و قولنج راا برطرف می‌کند. ریختن یک قطره روغن بادام تلخ در گوش برای رفع زنگ زدن گوش مؤثر است. روغن بادام خاصیت مسهلی دارد. روغن گیاهی بادام، خشکی و چین و چروک پوست را برطرف می‌کند.

 

خواص درمانی روغن بادام و روغن بادام تلخ

– مزایای روغن بادام و این روغن گیاهی برای زیبایی و سلامت پوست اثبات شده است. روغن بادام از دانه های خشک شده از بادام شیرین استخراج  می شود. در بسیاری از مناطق جهان رشد می کند و کالیفرنیا بزرگترین سازنده  آن است.  روغن بادام از قرن ها پیش  درر بسیاری از داروهای سنتی یافت می شده است.

– اگر بادام تلخ را با شربت عسل میل نمایند سختی خروج ادرار را مرتفع میسازد. روغن بادام تلخ چون دارای مقداری سم است کشنده جنین است و دخول آن در رحم زنان باردار سبب سقط جنین می گردد.

– مالیدن این روغن گیاهی پاک کننده آثار لکه در صورت , روغن بادام تلخ رافع چین‏ و چروک پوست صورت

– این روغن گیاهی را نیمگرم نموده و در گوش بچکانید، بعد کمى پشم تمیز را گرم کنید و در گوش بگذارید و گوش را ببندید. اگر آب در گوش رفته باشد آن را خشک مى ‏کند و براى تسکین درد گوش و رفع صداى داخل آن مفید است، اگر روزى یک بار تکرار شود جهت حفظ و سلامت گوش مفید است.

 

– از زمان های باستان، عناصر تلخ همیشه به عنوان داروی تب بر مورد استفاده قرار می گرفتند. از آنجا که عناصر تلخ دارای ترکیبات آلکالین می باشند و دارای ماهیت سمی بودن هستند. این سمی بودن و تلخی بطور موثر مانع از رشد عفونت بدلیل باکتری یا ویروس ها در بدن می شوند و در نتیجه باعث می شوند تب بدن کاهش یابد. به همین دلیل روغن بادام تلخ در دوز های خیلی کم به عنوان داروی تب بر برای تب های خیلی شدید مورد استفاده قرار می گیرد.

– دو مولفه این روغن گیاهی ، هیدروژن سیانید و بنزوآلدهید برای زندگی حیوانی و باکتری، میکروب، قارچ و ویروس ها سمی می باشند. بنابراین این روغن می تواند بطور موثر به عنوان داروی ضد باکتری و ضد قارچ مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین می تواند در درمان زخم ها همراه با عفونت های ایجاد شده در اثر ویروس، باکتری و قارچ استفاده شود.

– بادام را با سرکه مخلوط نموده و بر پیشانى و اطراف سر بمالید. سردردهاى افراد سردمزاج را ساکت مى ‏کند.

– پس از باز کردن گچ از محل شکستگى، اگر محل را با روغن بادام تلخ مالش و ماساژ دهند، زودتر به حالت اولیه بازمى‏ گردد. گرفتگى عضلات را باز مى‏ کند.

– این روغن گیاهی را هم می توانید به طور مستقیم بر روی پوست استفاده کنید و هم می توانید با مواد دیگر مخلوط کنید. برای استفاده مستقیم ، چند قطره از روغن در کف دست بریزید و به آرامی آن را بر روی صورت و سایر نقاط بدن ماساژ دهید. اجازه دهید که روغن باعث بهبود گردش خون در منطقه ای باشد که از روغن استفاده کرده اید. همچنین می توانید آب لیمو را با روغن بادام مخلوط کنید و برای درمان خشکی پوست و خارش و آکنه از این مخلوط استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *