درختان میوه گلدانی

 

یکی از مهم ترین چیزها درمورد باغبانی گلدانی این است که شما هر چیزی را می توانید در ظرفی با سایز مناسب رشد دهید.

شما حتی می توانید یک باغچه ی عالی از گیاهان را فقط در یک ظرف داشته باشید.

پرورش درختان میوه در گلدان خیلی جالب است. مخصوصا اگر حیاط یا محل زندگی تان مناسب رشد آن گیاه نباشد. من همه گوجه هایم را در گلدان می کارم و الان می خواهم مرکبات بکارم.

می توانید هر میوه ای را در ظرفی با سایز مناسب رشد دهید

موارد زیر را مطالعه کنید تا ببینید چطور می توان در گلدان درخت میوه کاشت:

– هرچه بزرگ تر بهتر

وقتی می خواهید در گلدان درخت میوه بکارید بزرگترین ظرفی که دارید را انتخاب کنید. در ظرف هایی که کمتر از ۱۵ گالون هستند نکارید. جنس ظرف بستگی به شما دارد اما باید دقت کنید که ظرف های پلاستیکی ممکن است خیلی داغ شوند پس به آبیارری بیشتری نیاز دارند.

ظروف سفالی منافذ زیادی دارند و ممکن است نمک را انباشته کنند و مشکلات باکتریایی به وجود آورند. ظروف چوبی به مرور زمان می شکنند. ظرفی انتخاب کنید که برای گیاهان و محیطتان مناسب باشد. ظروف پلاستیکی سبک تر بهترند.

میوه ها را در ظرف هایی که کمتر از ۱۵ گالون هستند نکارید

– نوع گیاه یا درخت

باید بدانید که نمی توانید از یک گلدان به اندازه یک مزرعه برداشت کنید اما حداقل میوه هایی دارید که در خانه رشد کرده اند و می توانید از آن لذت ببرید. برای مرکبات می توانید انواع نارنگی، پرتقال و لیمو بکارید.

گیاهان دو رگه می تواند شامل لیموی میر که ترکیبی از لیمو و پرتقال ماندارین است باشد که در ظروف بزرگ به خوبی رشد می کند. هم چنین می توانید سیب، هلو و انجیر بکارید در مناطقی که زمستان ملایمی دارند گونه هایی از سیب را انتخاب کنید که در مناطق گرم تر به خوبی رشد می کنند. اگر آلبالو بکارید به سختی محصول می دهد چون نیاز به زمستانی سرد دارد.

 

بیشتر میوه هایی که می خواهید در گلدان بکارید بهتر است در بهار کاشته شوند

– چه زمانی بکارید

بیشتر میوه هایی که می خواهید در گلدان بکارید بهتر است در بهار کاشته شوند. مواظب باشید گیاهی که انتخاب می کنید ریشه اش قارچ نداشته باشد یا ساقه هایش مورب نباشد. در مناطق ۷-۹ می توانید مرکبات را هم در بهار و هم در تابستان بکارید. اگر درختان میوه هر ماه کوددهی شوند بهتر رشد می کنند. اما بیش از حد نیتروژن ندهید چون در ماه های سکون نمی خواهید رشد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *