خوش تیپ بودن از نظر مهناز افشار!

۳۰۰۱۴۸

بخشی از “گفتگوی اختصاصی مجله استایل با مهناز افشار”

مهناز افشار از بازیگران فعال سینمای ایران که همواره مورد توجه رسانه های مختلف و شبکه های مجاری بوده است اخیراً گفت و گویی با مجله استایل انجام داده است در این گفت و گو وی به مسائل مختلفی از قبیل کارنامه بازیگری اش، مشکلات سینمای ایران و ویژگی ها و نقاط مثبت آن و نیز برخی مسائل دیگر پرداخته است. از جمله وی سعی کرده است در پاسخ به یک سئوال دیدگاه خودش از استایل و خوش تیپی افراد را مطرح کند.

تعریف شما از استایل چیست؟

من معتقدم هر آدمی یک استایل شخصی بر اساس فرهنگی که در آن بزرگ شده، دارد… استایل یک نفر نه فقط در پوشش، بلکه در توجه به آثار هنری، در برخورد از سر هوشمندی، در موسیقی‌ای که گوش می‌دهد و در همه عادات تعریف می‌شود. چند وقت پیش موزه هنرهای معاصر بودم. دو خانم را دیدم که نوع پوشش و دیدشان نسبت به آثار هنری، صاحب سبک بود. نیامده بودند که همه آثار را نگاه کنند. من متوجه بودم مقابل تابلوهایی می‌ایستند که به سبکشان نزدیک است. بعد که اثر را می‌دیدم و با پوششان قیاس می‌کردم، می‌فهمیدم که چقدر هماهنگ است. در حال حاضر توجه به استایل شخصی فراگیر شده است.

در نوجوانی که خیلی به مد دقت می‌کردم. هر وقت لباسی مد می‌شد، اصلا فکر نمی‌کردم چون مد است، من باید آن را بپوشم. جست‌وجو می‌کردم. بعد آن چیزی را که مد می‌شد، با سلیقه خودم ترکیب می‌کردم. گاهی وقت‌ها هم خیلی بد می‌شد، اما عاشق نوآوری بودم. حالا با وجود اینترنت این فرصت را دارم که بدانم در همه جهان چه خبر است. به واسطه شغلم، استایل هنرمندان دنیا را پی‌گیری می‌کنم و بعد از دنبال کردن این عکس‌ها می‌فهمم چقدر راحت‌اند.

چقدر خودشان‌اند. این خیلی مهم است. چون در فرهنگ جامعه‌شان قضاوت نقشی ایفا نمی‌کند. قضاوت خصوصیت بی‌رحمی است. قضاوت با ندانستن فرق دارد. آدم برای ندانستن سوال می‌پرسد، اما قضاوت جای جواب نمی‌گذارد. متاسفانه قضاوت کردن در جامعه زیاد شده است. روزهایی هست که دلت می‌خواهد خود بی‌خیال و خون‌سردت باشی. اما از ترس قضاوت‌ها نمی‌توانی. هر چند بینش من این است که وقتی هنرمند بودن را انتخاب می‌کنی، خود واقعی‌ات هم باید روتوش داشته باشد. اگر نمی‌توانی، این شغل را انتخاب نکن. وقتی انتخاب کردی، مسئولیتش را هم باید بپذیری. نظم در پوشش برای استایل داشتن مهم است. یک هنرمند باید به نظم عمومی احترام بگذارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *