خنده بر هر درد بی درمان دوا است (بخش دوم)

 

خنده، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند، باعث بالا بردن خلق و خوی شما می شود، درد را کاهش می دهد، و شما را دربرابر اثرات مضر استرس محافظت می کند. درهنگام بچگی، همه ما صد ها بار در روز می خندیدیم، اما وقتی  بزرگتر می شویم، به سمت یک زندگی عمیق تر و خنده کمتر می رویم.

نعمت های خود را بشمارید:

به معنای واقعی یک لیست تهیه کنید. یک عمل ساده ای که با توجه به چیزهای خوب در زندگی، شما را از افکار منفی دور می کند، همان افکاری که مانعی برای طنز و خنده است. هنگامی که شما در حالت غم و اندوه هستید، باید بیشتر سفر کنید تا به طنز و خنده بپردازید.

وقتی صدای خنده ای می شنوید، به سمت آن حرکت کنید:

گاهی اوقات طنز و خنده، خصوصی هستند، یک جوک مشترک در میان یک گروه کوچک؛ اما همیشه هم اینطور نیست. در اغلب موارد، مردم بسیار خوشحال می شوند که چیزی خنده دار را به اشتراک بگذارند؛ زیرا به آنها فرصتی می دهد تا بار دیگر بخندند و ببینند در شما چه احساسی به وجود می آورد. وقتی صدای خنده ای می شنوید، به دنبال آن بروید و بپرسید «چه چیزی خنده دار است؟»

زمانی را با افراد شوخ طبع و شاد بگذرانید:

اینها افرادی هستند که به راحتی می خندند، به خود و به پوچی های زندگی؛ و کسانی هستند که به طور معمول، طنز را در همه حوادث روزمره خود پیدا می کنند. نکته این است که مشاهده و خنده آنها مسری است. حتی اگر خود را یک فرد زنده دل و شوخ طبع ندانید، هنوز هم می توانید در جستجوی افرادی باشید که می خندند و دوست دارند تا دیگران را نیز بخندانند. هر کمدینی قدر مخاطب را می داند.

طنز را به گفتگو بیاورید:

از مردم بپرسید: “جالب ترین چیزی که امروز برای شما اتفاق افتاده است چیست؟ این هفته چه ؟ در زندگی شما چه؟”

خنده شبیه سازی شده

خوب، اگر شما واقعا نمی توانید چیزی “خنده دار” را پیدا کنید، چه کاری انجام می دهید؟ باور کنید یا نه، امکان دارد بدون تجربه یک رویداد خنده دار، بخندید، و خنده شبیه سازی شده می تواند به همان اندازه برای شما مناسب باشد. این حتی می تواند ورزش را سرگرم کننده تر و کارآمد تر کند. مطالعه ای در دانشگاه ایالتی گرجستان نشان داد که ترکیب کردن خنده های شبیه سازی شده در یک برنامه تمرینی، موجب بهبود سلامت روان بزرگسالان و همچنین استقامت هوازی آنها شد. به علاوه، شنیدن صدای خنده دیگران، حتی بدون دلیل ظاهری، اغلب می تواند باعث خنده واقعی شود.

برای اضافه کردن خنده شبیه سازی شده به زندگی خود، در جستجوی گروه یوگای خنده و یا گروه خنده درمانی باشید. یا شما می توانید به سادگی با خندیدن به جوک های دیگران شروع کنید، حتی اگر شما آنها را خنده دار ندانید. این باعث می شود هر دو شما و شخص دیگر، احساس خوبی داشته باشید، به یکدیگر نزدیک تر می شوید، و کسی چه می داند، حتی ممکن است به یک خنده  واقعی و خودبخودی منجر شود.

خلق فرصت هایی برای خنده:

  • یک فیلم، نمایش تلویزیونی یا ویدیو یوتیوب خنده دار تماشا کنید.
  • دوستان یا همکاران خود را برای رفتن به یک باشگاه کمدی دعوت کنید.
  • صفحات خنده دار را بخوانید.
  • به دنبال افراد شوخ طبع باشید.
  • یک جوک خنده دار یا قصه فانتزی را در بین گروه به اشتراک بگذارید.
  • بخش طنز کتابفروشی را بررسی کنید.
  • شب برای بازی به منزل دوستان بروید.
  • با یک حیوان بازی کنید.
  • به یک کلاس یوگای خنده بروید.
  • نقش یک آدم خنگ را با اطفال بازی کنید.
  • کاری احمقانه انجام دهید.
  • زمانی برای فعالیت های سرگرم کننده (مانند بولینگ، گلف کوچک) صرف کنید.

نکاتی برای توسعه حس شوخ طبعی شما

یک عنصر ضروری برای توسعه حس شوخ طبعی شما این است که یاد بگیرید که خودتان را جدی نگیرید و به اشتباهات و افکار خودتان بخندید. با این که ما دوست داریم غیر از این باور کنیم، اما همه ما گاهی کارهایی احمقانه انجام می دهیم. به جای احساس خجالت یا دفاع، نواقص خود را در آغوش بگیرید. در حالی که برخی حوادث در زندگی به وضوح غمگین بوده و فرصتی برای خنده نیست، اما سعی کنید این احساس را با خود حمل نکنید. آنها به منطقه پیر زندگی معمولی می افتند و به شما اجازه می دهند تا انتخاب کنید که بخندید یا نه. پس تا جایی که میتوانید خنده را انتخاب کنید.

چگونه حس شوخ طبعی خود را توسعه دهیم.

به خودتان بخندید.

لحظات خجالت آور خود را به اشتراک بگذارید. بهترین راه برای این که خودتان را کمتر جدی بگیرید، این است که در مورد زمانی صحبت کنید که خودتان را به طور جدی درگیر چیزی کرده بودید.

تلاش کنید برای موقعیت ها به جای افسوس خوردن برای آنها، به آنها بخندید.

در جستجوی  شوخ طبعی در یک وضعیت بد باشید و طنز و پوچی زندگی را فاش کنید. وقتی چیزی منفی اتفاق می افتد، سعی کنید راهی پیدا کنید که آن را یک داستان عجیب و غریب که موجب خنده دیگران شود، نشان دهید.

خود را با یادآوری ها احاطه کنید تا مشخص شوند.

یک اسباب بازی را روی میز یا ماشین خود نگهدارید. یک پوستر خنده دار را در دفتر خود قرار دهید. محافظ صفحه نمایش کامپیوتر خود را خنده دار انتخاب کنید که باعث خنده شما می شود. عکس هایی از خود و خانواده یا دوستانتان درحالت شادی و سرگرمی، قاب کرده و جلوی چشم بگذارید.

چیزهای خنده داری که اتفاق می افتد را به یاد بسپارید.

اگر چیزی سرگرم کننده اتفاق می افتد یا شما شوخی یا داستان های خنده دار که واقعا دوست دارید می شنوید، برای کمک به یادآوری، آن را بنویسید و یا آن را به شخص دیگری بگویید.

بر چیزهای منفی، ساکن نشوید.

سعی کنید از افراد منفی اجتناب کنید و به داستان های خبری، سرگرمی یا گفتگو هایی که باعث غمگینی یا ناراحتی شما می شود، گوش ندهید. بسیاری از چیزها در زندگی فراتر از کنترل شما است، به ویژه رفتار افراد دیگر. در حالی که شما ممکن است فکر کنید بار همه جهان بر روی شانه های شما سنگینی می کند، اگر به درازا بکشد، غیر واقعی و ناسالم است.

کودک درون خود را پیدا کنید.

به کودکان توجه کنید و تلاش کنید تا از آنها تقلید کنید، به یاد داشته باشید که آنها کارشناسانی در زمینه بازی، سبک گرفتن زندگی و خنده در موارد معمولی هستند.

 

مقابله با استرس.

استرس می تواند یک مانع عمده برای طنز و خنده باشد، بنابراین مهم است که سطح استرس خود را چک کنید. یکی از روشهای عالی برای از بین بردن استرس در لحظه، استفاده از حافظه مورد علاقه شما است که همیشه لبخند می زند، به عنوان مثال کار بامزه ای که بچه هایتان انجام داده اند، یا یک چیز خنده دار که دوستی به شما گفته است.

یک روز هم بدون خنده نباشید.

خنده را مانند ورزش یا صبحانه بدانید و برای پیدا کردن چیزی در هر روز که باعث خنده شما می شود، تلاش های آگاهانه داشته باشید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه را هر روز کنار بگذارید و کاری انجام دهید که شما را سرگرم کند. هر چه بیشتر در هر روز بخندید، تلاش شما برای ساختن آن کمتر می شود و بدون تلاش می خندید.

از طنز برای غلبه بر چالش ها و بهبود زندگی خود استفاده کنید.

توانایی خنده، بازی کردن و داشتن سرگرمی با دیگران، نه تنها موجب لذت بردن از زندگی شما می شود بلکه همچنین به شما کمک می کند مشکلات را حل کنید، با دیگران ارتباط برقرار کنید و خلاق تر باشید. افرادی که طنز را داخل زندگی روزمره خود پیدا و با آن زندگی می کنند، متوجه می شوند که خود و تمام ارتباطاتشان تجدید قوا کرده و تازه می شود.

زندگی به چالش هایی می انجامد که می تواند برای شما بهتر بوده و یا به بازیگری برای تخیل شما تبدیل شود. هنگامی که شما “تبدیل به مشکل می شوید” و خودتان را خیلی جدی می گیرید، ممکن است برایتان سخت باشد که در خارج از جعبه فکر کنید و راه حل های جدیدی پیدا کنید. اما هنگامی که با مشکلات رودررو شده و درواقع با آن تفریح می کنید، اغلب می توانید آن را به یک فرصت برای یادگیری خلاق تبدیل کنید.

به نظر می رسد که تفریح با مشکلات به طور طبیعی به کودکان کمک می کند. هنگامی که آنها سر در گم بوده و یا می ترسند، مشکلات خود را به یک بازی می اندازند، که به آنها حس کنترل و فرصتی برای آزمایش راه حل های جدید می دهد. تعامل با دیگران در روش های سرگرم کننده به شما کمک می کند تا این توانایی خلاقانه را حفظ کنید.

همانطور که خنده، طنز و بازی تبدیل به یک بخش متحد از زندگی شما می شود، خلاقیت شما شکوفا خواهد شد و فرصت های جدیدی برای خنده با دوستان، همکاران، آشنایان و عزیزان بطور روزانه برای شما ایجاد خواهد شد. خنده شما را به جایگاه بالاتری می برد که در آن می توانید جهان را از دیدگاهی آرام تر، مثبت تر و خوشحال تر بنگرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *