تولید محتوای سئو شده برای گوگل

محتوای سایت با ارزش‌ترین و مهم‌ترین بخش هر سایت را از دیدگاه کاربران و موتورهای جستجو نظیر گوگل هستند. فعالان حوزه سئو و متخصصان آن به محتوا، پادشاه سئو می‌گویند و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای محتوای سایت است! بنابراین آشنایی با نحوه تولید یک محتوای با ارزش و با رعایت فاکتور سئو در حوزه محتوا می‌تواند کمک زیادی به افزایش رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کند. بخش‌های مهمی در تولید محتوا وجود دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کیفیت مقاله، نوع نگارش، طولا محتوا، کلمات کلیدی، تصاویر و… اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از نکات سئو در زمینه تولید محتوا بپردازیم که با رعایت این نکات به راحتی می‌توانید محتوای سئوشده تولید کنید.

موتورهای جستجو چگونه به بررسی یک محتوای بهینه می‌پردازند؟

موتورهای جستجو یکی از ابزارهای بسیار مهم هستند که به کاربران کمک می‌کنند تا بتوانند محتوای موردنظر خود را پیدا کنند! در واقع موتورهای جستجو تنها به بررسی محتوای گوناگون در سایت‌های مختلف می‌پردازند و همه آنها را به صورت سازمان‌یافته در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین شما باید محتوایی تولید کنید که از نظر گوگل بهینه باشد و اصطلاحا شما باید به تولید محتوای سئو فرندلی بپردازید. هنگامی که شما برای سایت یا وبلاگ خود یک محتوا تولید می‌کنید، این محتوا باید به گونه‌ای باشد که تمامی نکات سئو را پوشش دهد تا بتوانید از تولید یک محتوای سئو شده اطمینان خاطر داشته باشید.

  • سئو تنها بهینه‌سازی یک صفحه، مقاله یا محتوای خاص نیست و شامل تمامی صفحات، مقالات و محتوای کلی سایت می‌شود!

هدف سئوی مطالب، بهینه‌سازی مطالب برای موتورهای جستجو است تا خزنده‌های آن به راحتی بتوانند محتوای شما را درک کنند. در حقیقت نتیجه نهایی یک محتوای سئو فرندلی، کسب رتبه‌های اول در صفحه نتایج جستجوی گوگل است اما باید بدانید در سئو هیچ تضمینی برای رسیدن به صفحه اول وجود ندارد! الگوریتم‌های سئو بسیار پیچیده هستند و گاهی متخصصان این حوزه دست به آزمون و خطا می‌زنند تا بتوانند اهمیت یک فاکتور احتمالی را پیدا کنند. بنابراین نمی‌توان هنگام مشاهده یک سایت در نتایج اول جستجوی گوگل گفت که آن سایت کاملا سئوشده است!

این مسئله به این معنا است که برخی از کاربران موتورهای جستجو کاربران خانگی و برخی دیگر آژانس‌های فعال در زمینه سئو هستند. موتورهای جستجو به کاربران اجازه می‌دهند تا به راحتی محتوای موردنظر خود را جستجو کنند اما از طرف دیگر آژانس‌های سئو به دنبال چیز دیگری هستند! آژانس‌های سئو معمولا از افراد متخصص و بسیار باتجربه تشکیل شده است که به دنبال نقاط ضعف و قوت رقیبان خود هستند تا بتوانند سایت شرکت یا مجموعه خود را با استفاده از نقاط ضعف رقیبان در نتایج جستجو بالا بیاورند.

رقیبان خود را جدی بگیرید!

رقیبان شما دقیقا به دنبال سبقت گرفتن از شما در نتایج موتورهای جستجو نظیر گوگل هستند و اگر رقیب شما یک شرکت بزرگ باشد، متخصصان بسیار باتجربه سئو را برای افزایش رتبه به‌کار می‌گیرند. افراد باتجربه در سئو با آخرین بروزرسانی‌ها و ساختارهای موتورهای جستجو آشنا هستند و نقاط ضعف رقیبان خود را با توجه به اطلاعات بروزشده موتورهای جستجو مورد سنجش قرار می‌دهند! در نهایت با استفاده از تکنیک‌ها و استراتژی‌های تدوین شده رتبه سایت خود را تا حد زیادی افزایش می‌دهند و بازار فروش محصول یا خدمات آن حوزه را بدست می‌آورند؛ جالب است بدانید بیش از ۳۵ درصد کلیک‌های کاربران بر روی لینک اول نتایج گوگل صورت می‌گیرد و این موضوع به معنای نرخ تبدیل بسیار بالا برای آن سایت است. بنابراین رقیبان خود را جدی بگیرید و در کسب‌وکار خود از متخصصان باتجربه سئو استفاده کنید؛ سئو دقیقا سرمایه‌گذاری است و هرچقدر بر روی آن هزینه کنید، نرخ تبدیل و نرخ بازگشت بسیار بیشتری خواهید داشت. تولید محتوا بر اساس فاکتورهای گوگل یک شانس بسیار بزرگ برای رسیدن به رتبه‌های اول نتایج گوگل است تا بتوانید رقیبان خود را با هزینه بسیار کم‌تر پشت‌سر بگذارید.

کمک به بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل با یکی از روش‌های زیر:

  • رسیدن به کیفیت بالای محتوای سایت
  • رسیدن به رتبه بالا در اتوریتی و ارزش دامنه یا سایت
  • رسیدن به اعتبار بالا از طریق جلب اعتماد مخاطبان و مشتریان فروشگاه خود

گوگل برای هر یک از روش‌های بالا فاکتورهایی را درنظر گرفته است که آسان‌ترین فاکتورها برای بند اول هستند. در واقع اگر بتوانید به امتیاز بالا در یکی از سه بند بالا برسید، گوگل سایت شما را در نتایج اول موتورهای جستجو نمایش می‌دهد. ساده‌ترین راه برای رسیدن به امتیاز که دو بند دیگر را نیز در دراز مدت دربر می‌گیرد، بند اول است! در واقع اگر شما بتوانید الگوریتم‌های گوگل برای تولید یک محتوای بهینه را رعایت کنید، به راحتی می‌توانید محبوبیت بالایی در بین موتورهای جستجو کسب کنید و این مسئله به معنای رسیدن به اتوریتی بالا است.

اینترنت یک بستر بسیار مناسب برای کسب‌ درآمد به روش‌های مختلف است که درصد بسیار بالایی از روش‌های کسب‌ درآمد از فضای آنلاین وابسته به تولید محتوا است. تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا محصول یا خدمات خود را به کاربران معرفی کنید و آنها با خواندن آن ترغیب به تهیه محصول شما شوند! محتوا انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها محتوای متنی، تصویری و ویدیویی است که هریک از آنها برای بهینه‌بودن نیازمند رعایت برخی از نکات در زمینه سئو است. در این مقاله به بررسی برخی از مواردی که در زمینه تولید محتوا باید رعایت کنید پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *