توصیه هایی برای پاکسازی و سلامت کبد

زندگی مدرن امروزی فشار زیادی به کبد وارد می‌کند. پرخوری و مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری‌شده و قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها و انواع استرس‌ها، فعالیت کبد را تشدید می‌کند. وارد آمدن حجم بالای کار به کبد باعث می‌شود این عضو مهم بدن نتواند سموم و چربی‌ها را به درستی فرآوری کند. پزشکان معتقدند که با مصرف برخی مواد غذایی، می‌توان توانایی معمول کبد را تحریک کرد تا مواد زائد سمی را از بدن و کبد به طور طبیعی پاک کرد.

توصیه هایی برای پاکسازی و سلامت کبد

پاکسازی و سلامت کبد یکی از کارهای ضروری برای حفظ سلامت بدن شما می باشد . شما می توانید با مصرف خوراکی هایی خاص به پاکسازی کبد خود بپردازید و بیماری ها را از خود دور کنید .

پاکسازی و سلامت کبد

کارها و وظایف مهمی در بدن انسان برعهده کبد است و کبد یکی از اعضای مهم بدن انسان میباشد.به همین منظور نیاز است که انسان زندگی اش را طوری مدیریت کند که به کبدش آسیب نرسد و در عوض کبدش را بهبود ببخشد.خوراکی هایی وجود دارند که با استفاده از آن ها میتوانید کمک زیادی به سلامت کبدتان کنید و در واقع خواهید توانست کبدتان را از هر مضراتی دور نگه دارید.

توصیه هایی برای پاکسازی و سلامت کبد

برنامه های غذایی سم زدایی یا تمیز کننده واژه های شایعی هستند که برای بهبود سلامت و کاهش وزن به کار می روند.سموم می توانند از آلودگی هوا، مواد مخدر و آلودگی های محیطی وارد بدنمان شوند.

تمام مواد مغذی که دریافت می کنیم چه سالم چه غیر سالم باید از کبد عبور کنند.تمام موادی که ممکن است مضر باشند طی این فرآیند توسط کبد و کلیه فیلتر می شوند.

افرادی که کبدی سالم دارند می توانند بدون کمک تمیز کننده های سموم آنها را از غذاهای دریافتی حذف کنند.در واقع تمیز کننده های سموم اعتبار علمی ندارند.

با اینکه مکمل های سم زدا و تمیز کننده شاید از نظر علمی به اثبات نرسیده باشند اما می توانید با خوردن بعضی غذاها به سلامت تمیز کننده طبیعی بدنتان یعنی کبد کمک کنید.برخی مکمل ها مانند خار مریم نشان داده می تواند مزایایی برای کبد داشته باشد اما تثبیت سلامت کبد با برنامه غذایی مناسب نیز ممکن است.

معرفی مواد غذایی برای پاکسازی و سلامت کبد

سیر

در فرهنگ های باستانی از سیر برای درمان بیماری های بسیاری استفاده می کردند که اختلال کبد هم از آنها بود. با اینکه خوردن سیر شاید نتواند اختلال کبد را درمان کند اما سیر می تواند تاثیر مثبتی روی عملکرد کبد داشته باشد.برخی تحقیقات نشان داده اند روغن سیر می تواند به بهبود عملکرد در افراد مبتلا به هپاتیت کمک کند،اما برای اثبات کامل هنوز به تحقیقات جامع تری نیاز است.سیر ترکیبات قدرتمند فراوانی دارد که می توانند سلول های بدن را از آسیب ها حفظ کنند.

توصیه هایی برای پاکسازی و سلامت کبد

برای مثال :مشخص شده ماده diallyl sulfide موجود در سیر از آنتی بیوتیکها در مقابله با باکتریهای مضر قویتر است. از این رو خوردن سیر می تواند ایمنی بدن در برابر باکتری هایی که از غذاهای مضر می آیند را تقویت کند.

اسپیرولینا

اسپرولینا که در واقع یک جلبک است منبعی غنی از آمینو اسید ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. تحقیقات نشان داده اسپرولینا می تواند سلول های کبد را از آسیب مربوط به هپاتیت محافظت کند.با این که اثبات این رابطه به تحقیقات بیشتری نیاز دارد اما تحقیقات نشان داده اسپرولینا می تواند تاثیرات محافظت کننده ای روی کبد داشته باشد.قبل از اینکه اسپرولینا را به عنوان یک مکمل استفاده کنید با پزشکتان صحبت کنید.

اسپرولینا را می توانید به صورت کپسول، پودر و یا در قالب غذا پیدا کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *