تهیه‌کننده‌ی فیلم Shazam: رقابتی بین مارول و DC وجود ندارد!

پیتر سفرن (Peter Safran) تهیه‌کننده‌ی فیلم ابرقهرمانی Shazam «شزم» معتقد است استخدام مجدد جیمز گان (James Gunn) ثابت می‌کند رقابتی بین مارول (Marvel) و دی‌سی (DC) وجود ندارد. این دو که بزرگترین کمپانی‌های کامیک‌بوکی تاریخ هستند، گاهی اوقات با یکدیگر مورد مقایسه قرار می‌گیرند. اما همینطور که دیزنی و برادران وارنر فرنچایزهای سینمایی خودشان را با نام دنیای سینمایی مارول و دنیای گسترده‌ دی‌سی می‌سازند، افراد بیشتری به دلیل علاقمند شدن به شخصیت‌های کامیک‌بوکی این دو کمپانی، آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنند. در ادامه مطلب با اینفو همراه باشید.

در همین حین که فیلم‌های کامیک‌بوکی گیشه‌های هالیوود را فتح می‌کنند، این تصور که دی‌سی و مارول در حال رقابت با یکدیگر هستند بیش از پیش نمایان شده، مخصوصا حالا که فیلم Captain Marvel «کاپیتان مارول» با بازی بری لارسون (Brie Larson) و Shazam با بازی زکری لی‌وای (Zachary Levi) در فاصله‌ی چند هفته از یکدیگر اکران می‌شوند. این دو قهرمان در کامیک‌بوک‌ها با نام کاپیتان مارول شروع به کار کردند، اما دی‌سی تصمیم گرفت ابرقهرمان دوشخصیتی خودش را شزم نامگذاری کند تا با یکدیگر اشتباه گرفته نشوند. با اینکه این قضیه باعث ایجاد مشکلاتی برای سفرن و تیمش شد، اما او گفته حالا هیچ مشکلی وجود ندارد. این اظهارنظر با واکنش طرفداران مارول و دی‌سی که هرگز درباره‌ی این رقابت فرضی به توافق نمی‌رسند کاملا متفاوت است.

با توجه به این نکته و اینکه جیمز گان کارگردانی هردو فیلم The Suicide Squad «جوخه انتحار» محصول دی‌سی و Guardians of the Galaxy Vol. 3 «نگهبانان کهکشان ۳» محصول مارول را برعهده دارد، سفرن در مصاحبه‌ای جدید، رقابت بین دی‌سی و مارول را کذب محض خطاب کرده است. او مایل است روی چیزی تمرکز کند که افراد جامعه را با هم متحد می‌کند نه چیزی که بین آن‌ها تفرقه می‌اندازد. او در این باره گفته است:

من همیشه معتقدم چیزی که طرفداران کامیک‌بوکی را متحد می‌کند بهتر و والاتر از چیزی است که بین آن‌ها تفرقه می‌اندازد. بنابراین رقابت فرضی بین مارول و دی‌سی کذب محض است. چون همگی ما طرفدار یک چیز هستیم. من خیلی خوشحالم که او فیلمی برای دی‌سی و فیلمی برای مارول را کارگردانی خواهد کرد. و با این وجود دنیا هنوز نابود نشده است!

طی سال‌های گذشته و پس از آغاز موفقیت فیلم‌های کامیک‌بوکی، عده‌ی زیادی درباره‌ی این مشکل صحبت کرده‌اند. برخی به تفاوت رویکرد برادران وارنر و مارول در اقتباس از کامیک‌بوک‌ها اشاره کرده‌اند، در حالی که عده‌ای هم ترجیح می‌دهند از برند موردنظر خودشان حمایت کنند. پس وقتی کسی مثل سفرن که خودش این فیلم‌ها را می‌سازد، رقابت را کنار زده و همه را به اتحاد تشویق می‌کند، مدرکی برای این است که طرفداران نباید با یکدیگر بر سر این دو کمپانی دعوا کنند. علاوه بر این، بسیاری از بازیگران و عوامل فیلم‌های این دو کمپانی با هم دوست و رفیق هستند.

با بیان این نکته، رقابتی دوستانه و سازنده بین مارول و دی‌سی اصلا اشکالی ندارد، بلکه باعث می‌شود کیفیت آثار هردو کمپانی بهتر شود. همچنین با وجود ترجیح برخی مخاطبان به دنبال کردن آثار یک کمپانی خاص، تا زمانی که بحث و گفتگوها در این باره به صورتی محترمانه انجام شوند، وجود چنین اختلاف نظرهایی اصلا اشکال ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *