تقویت و استحکام استخوان‌های بدن

 

به کار گیری دستورهای طب اسلامی برای پیشگیری از بیماری ها و درمان بیماری بسیار مفید است.در این مقاله به توصیه ها و سفارش های طب اسلامی برای تقویت استحکام استخوان های بدن خواهیم پرداخت. امام رضا(ع) در مورد حفظ توان استخوان‌ها و جلوگیری از پیر شدن آن‌ها توصیه‌هایی دارند که از جمله آن می‌توان به خوردن باقلا، برگ چغندر و … اشاره کرد.

سبک زندگی مفهوم تازه‌ای در زندگی امروزه ما نیست و طی قرن‌های اخیر انسان‌ها و حتی حکومت‌ها تلاش زیادی کرده‌اند تا بر روی سبک زندگی خود و مردمان خود تأثیر بگذارند.

سبک زندگی شامل علایق، نظرات و رفتارهای انسان است که بر روی زندگی آینده او تأثیر بسزایی دارد و می‌توان گفت بهترین نوع سبک زندگی، سبک زندگی اسلامی است که در آن دستورات خداوند و ائمه(ع) در راستای زندگی بهتر گنجانده شده است.

درمان بیماری‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر از ابتدای پیدایش زندگی بشر بوده است و امروزه یکی از بیماری‌های شایع در بین افراد جامعه دردهای مفصلی است.

یکی از موضوعاتی که در طب الائمه(ع) مورد اشاره قرار گرفته راه‌های تقویت و استحکام استخوان‌های بدن است.

امام رضا(ع) در مورد حفظ توان استخوان‌ها و جلوگیری از پیر شدن آن‌ها توصیه‌هایی دارند که از جمله آن می‌توان به خوردن باقلا، برگ چغندر و … اشاره کرد.

ایشان همچنین در بیانی دیگر درخت انجیر را شبیه‌ترین گیاه به گیاهان بهشتی دانسته‌اند و در خواص اعجاب‌انگیز این میوه بهشتی در تقویت استخوان‌های بدن می‌فرماید: انجیر رطوبت بدن را از بین می‌برد و استخوان را محکم کرده و مو را بر بدن می‌رویاند و درد را از بین می‌برد و با وجود انجیر نیازی به دارو نیست.

امام رضا(ع) در توصیه‌ای پزشکی در این زمینه می‌فرمایند: آب گرم، چنان‌چه آن را هفت جوش بجوشانى و از ظرفى به ظرف دیگر درآورى، تب را می‌بَرَد و نیرو را به ساق پاها و قسمت پایین‌‏تر از مچ، سرازیر می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *