تغذیه پیش از خواب / غذاهایی که نباید قبل از خواب بخورید

الکل دوست شما نیست

بعضی از مواذ غذایی نباید قبل از خواب مصرف شوند، زیرا ریسک بیدار شدن گاه و بیگاه شما را افزایش می دهند. البته، باید توجه کرد که غذا بر روی هر کدام از ما اثر متفاوتی دارد: بعضی از ما کمتر متوجه اثرات آن می شویم و بعضی دیگر تاثیر ان را به شدت بر بدن خود مشاهده می کنند.

برای مثال، بسیاری از متخصصین به ما توصیه می کنند که از مصرف الکل قبل از خواب پرهیز نمایید. با وجود اینکه پس از مصرف الکل، عموما افراد احساس خستگی کرده و زودتر می خوابند، اما الکل بر کیفیت خواب تاثیر منفی می گذارد. مصرف این ماده باعث آسیب به خواب افراد می شود و عمق آن را کم می کند. اگر الکل مصرف کنید، ممکن است چندین بار از خواب بیدار شوید.

  1. بیکن

بیکن یکی از محبوب ترین غذاهای جانبی است که در منار خاگینه و نان تست برای صبحانه سرو می شود. اما قابل توجه افرادی که قبل از خواب بیکن می خورند، خوردن بیکن قبل از خواب باعث اختلال خواب می شود. هضم چربی موجود در این غذا برای بدن دشوار است و بنابراین معده ی شما برای هضم آن نسبت به هضم غذاهای سبکتر، زمان بیشتری را می خواهد.

 

  1. پنیر

تیرامین موجود در اکثر پنیر ها (بجز موزارلا) باعث بیدارنگه داشتن مغز و هوشیاری آن به مدت طولانی تری می شود. اگرچه در اکثر موارد این اثر آنچنان هم شدید نیست.

  1. شکلات

هیچ چیز مثل شکلات نمی تواند روز شما را بخوبی تمام کند. اگرچه خوردن شکلات (مخصوصا شکلاتی که کاکائوی زیادی دارد) قبل از خواب، می تواند آنقدرها هم سالم و خوب نباشد. این امر به دلیل آن است که شکلات سرشار از کافئین است. افرادی که به اثرات کافئین حساس ترند باید مراقب باشند، زیرا پس از مصرف این ماده به احتمال زیاد به مشکلات خواب مبتلا می شوند.

  1. سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده نظیر سایر غذاهای سرخ شده سرشار از چربی است و هضم آن برای معده دشوار است. تازمانی که همه محتویات معده به خوبی هضم نشود، این احتمال وجود دارد که برای خوابین دچار مشکل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *