بهترین راه خانگی لایه برداری و پاکسازی پوست

لایه برداری و پاکسازی پوست

شما هرنوع پوستی که داشته باشید باید حتما حد اقل هر ۱۸ روز یکبار پوست خود را پاکسازی کنید ۸ مرحله زیر را به ترتیب انجام دهید تا به صورت شفاف و تمیز برسید.

در مرحلهٔ اول:

حتما دست و صورت خود را با لیف و صابون و آب ولرم به آرامی بشویید.

مرحلهٔ دوم:

صورت را به مدت ۱۰ دقیقه بخور دهید تا بعد از پاکسازی سلولهای مرده و پیر کاملا از روی پوست پاک شوند و صورت شما تمیز و شاداب جلوه کند.

مرحلهٔ سوم:

برای پوستهای خشک ازشیرمعمولی یا پرچرب، برای پوستهای چرب از آب لیمو ترش تازه یا آب پرتقال و برای پوستهای مختلط و معمولی از ماست استفاده کنید:
تکه‌ای پنبه بردارید و به مواد مورد نظرتان آغشته کنید و از پایین به بالا مواد را روی پوست بمالید و به همین صورت از پایین به بالا مواد را از روی پوست پاک کنید.

مرحلهٔ چهارم:

روی همه لوسیون‌ها نوشته شده مخصوص چه نوع پوستی هستند، پس، از قبل لوسیون مخصوص پوست خود را تهیه کنید و با پنبه تمیز و استریل از پایین به بالا صورت را با لوسیون پاک سازی و تمیز کنید.

مرحلهٔ پنجم:

از روغن زیتون و یا روغن بچه استفاده کنید و با دو انگشت اطراف چشم‌ها را از بیرون به داخل ماساژ دهید، اطراف بینی و لب‌ها را به سمت شقیقه‌ها ماساژ دهید و پیشانی را به سمت بالا بکشید و ماساژ دهید، حواستان باشد که به آرامی و با حوصله انجام دهید زمان ماساژ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کافیست.

مرحلهٔ ششم:

اگر جوشهای سر سیاه دارید دستمال کاغذی رادور انگشتتان بپیچید و به راحتی جوش‌ها را تخلیه کنید و سپس جای جوش‌ها الکل سفید بزنید و ضد عفونی کنید.

مرحلهٔ هفتم:

از ماسک کدو، هویج و خیار استفاده کنید:
هر کدام که در دسترس بود استفاده کنید اگر همه مواد را داشتید از هر کدام مقداری، ریز رنده کنید و یک زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید، خمیر بدست آمده را روی صورت ماسک کنید و بعد از ۳۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

مرحلهٔ هشتم:

تکه‌ای یخ بردارید و به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید تا منافذ پوست بسته شوند سپس صورت را خشک کنید و از مرطوب کننده مخصوص پوست خودتان روی صورت و دست‌ها بزنید و برای دور چشم از کرم دور چشم قوی استفاده کنید.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *