بایدها و نبایدهای زیبایی پوست صورت

از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمتهای بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می باشد توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است.

بایدها و نبایدهای زیبایی پوست صورت

پوستی بدون آکنه، جوش، جای لک، عارضه و صاف و لطیف، همیشه یک رویا نبوده و می توان به آن دست پیدا کرد. در اینجا ما به معرفی چند روش بسیار جالب و کارآمد خواهیم پرداخت تا با استفاده از آن، بتوانید به پوست صورت دلخواه خود دست پیدا کنید. با ما همراه باشید تا در رابطه با این رموز زیبایی پوست صورت و اصول مراقبت از پوست صحبت کرده و بایدها و نبایدهای مراقبت از زیبایی پوست صورت را مرور نماییم.

بایدها و نبایدها در خصوص زیبایی پوست صورت

سبک زندگی ما تاثیر مستقیمی بر سلامت جسم و روان ما دارد. همانگونه که انجام یک سری امور یا انجام ندادن آن، باعث ایجاد صدمات جسمی به ما می شود، باعث از دست رفتن زیبایی ما نیز می شود. بیماری های مختلف، معمولا علاوه بر ایجاد آسیب در محل بیماری، باعث ایجاد عوارض جانبی نیز در زیبایی ما می شوند و این عامل سبب می شود تا اعتماد به نفس افراد کاهش یابد.

سبک زندگی و از همه مهمتر، تغذیه مناسب می تواند علاوه بر ایجاد سلامتی جسم، باعث افزایش زیبایی، لطافت و نرمی پوست ما نیز شود. همچنین عدم رعایت یکسری نکات در زندگی روزمره نیز، ممکن است باعث ایجاد صدمه و آسیب در پوست ما شده و خصوصا زیبایی پوست صورت ما را کاهش دهد. در ادامه چند مورد از مهمترین نکات مربوط به زیبایی پوست صورت را عنوان کرده ایم که با بکارگیری آن، می توان انتظار تاثیر فوق العاده ای را روی زیبایی پوست داشت.

بایدها و نبایدهای زیبایی پوست صورت

قانون طلایی

همیشه آرایش خود را قبل از خواب به صورت کامل پاک کرده و صورت خود را شستشو دهید. همانطور که در گذشته نیز در رابطه با نکات مراقبت از پوست صحبت کرده بودیم، باید بدانید که پوست در طول شب نیاز به تنفس دارد و وجود مواد آرایشی روی پوست، مانع از آن خواهد شد. اگر پاک کننده آرایش ندارید، می توانید از مقداری روغن زیتون برای این منظور استفاده کنید. کافی است مقداری پنبه را به روغن زیتون آغشته کرده و سپس صورت خود را با استفاده از آن پاک نماییم تا مواد آرایشی به طور کامل از روی صورت و منافذ پوست پاک گردد.

لایه برداری را نیز فراموش نکنید. حتما سعی کنید در هفته یک الی دو مرتبه به صورت مرتب عمل لایه برداری را با استفاده از کرم های مخصوص لایه برداری یا با استفاده از ماسک های طبیعی صورت که عمل لایه برداری را انجام می دهند، انجام دهید.

بایدها و نبایدهای زیبایی پوست صورت

همیشه قبل از خواب باید آرایش خود را پاک نمایید.

خورشید و پوست

هنگام قرار گیری طولانی مدت در معرض نور خورشید، از یک کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۱۵ استفاده کنید تا پوست صورت خود را در برابر اشعه های UV محافظت کنید. از آنجا که قرار گیری طولانی مدت در معرض نور خورشدی سبب ایجاد چین و چروک، لک و سوختگی پوست می شود، پیشنهاد می شود در مقابل نور خورشید، حتما صورت خود را محافظت نمایید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که کرمی که برای محافظت از نور آفتاب استفاده می کنید، حتما عبارت nonacnegenic روی آن درج شده باشد که به معنی عدم بستن منافذ پوست می باشد تا به این ترتیب جلوی تنفس پوست شما، گرفته نشود.

بایدها و نبایدهای زیبایی پوست صورت

اشعه های مضر نور آفتاب می تواند باعث بوجود آمدن چین و چروک در پوست شود.

هر آنچه می خورید، همان هستید!

همواره توجه داشته باشید که چه چیزی را در بشقاب خود قرار می دهید! سعی کنید از رژیم های غذایی استفاده کنید که حاوی میوه های تازه، سبزیجات، پروتئین ها و ویتامین ها باشد. رژیم های غذایی حاوی ویتامین سی و کم چربی و کم قند، باعث شفافیت بیشتر پوست می شوند. تغذیه مناسب و حاوی مواد مغذی، نقش به سزایی در زیبایی پوست صورت دارد و بدون داشتن یک رژیم غذایی سالم، باید قید داشتن پوستی صاف و سالم را نیز بزنید. سعی کنید از غذاهای تند، ترش، پر نمک و غذاهای سرخ شده دوری کنید تا به پوست خود آسیب نرسانید.

بایدها و نبایدهای زیبایی پوست صورت

خوردن ویتامین ها می تواند در زیبایی پوست صورت تاثیر مثبتی داشته باشد.

ورزش ضامن سلامتی

ورزش کردن را هیچگاه فراموش نکنید. سعی کنید به طور روزانه حداقل یک ساعت را به ورزش و تمرینات بدنی اختصاص دهید. ورزش کردن و عرض کردن سبب می شود تا منافذ پوست تمیز شده و خون در تمامی بدن جریان پیدا کند. اگر زمان کافی برای ورزش ندارید، می توانید یک تایم کوتاه را به یک پیاده روی سریع در نزدیکی محل کار یا منزل، انجام دهید و سپس به سر کار خود برگردید. همچنین سعی کنید هم قبل و هم بعد از ورزش از یک تونر برای پاک کردن منافذ پوستتان استفاده کنید تا به این ترتیب زیبایی پوست خود را حفظ نمایید.

بایدها و نبایدهای زیبایی پوست صورت

تمرین های ورزشی و یوگا می تواند تاثیر مثبتی در زیبایی پوست داشته باشد.

خواب کافی داشته باشید!

خواب ناکافی و نامرتب باعث ایجاد خستگی در بدن و متعاقبا خستگی پوست خواهد شد. سعی کنید در ۲۴ ساعت حتما ۸ ساعت استراحت و خواب داشته باشید. همچنین برای حفظ بیشتر زیبایی پوست صورت سعی کنید از ماسک عسل، دو تا سه بار در هفته استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که اگر دارای پوستی خشک هستید، قبل از خواب آن را نشوئید! شستشوی زیاد پوست با استفاده از آب داغ باعث می شود خشکی پوست دوچندان شده و در نتیجه به سطح پوست آسیب وارد آید. سعی کنید قبل از خواب از مقداری پاک کننده آرایش بدون الکل استفاده کرده و سپس با استفاده از مرطوب کننده ها، سطح صورت خود را مرطوب نمایید.

بایدها و نبایدهای زیبایی پوست صورتخواب ناکافی و غیر منظم یکی از دلایل آسیب رساندن به پوست می باشد.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *