این ۹ عادت بد را امروز کنار بگذارید تا با آرامش زندگی کنید!

خوب زندگی کردن یک هنر است.همه ما جذب آدم های مثبت اندیش میشویم و احتمالا بارها سعی کرده ایم مثبت اندیش باشیم،اما درشرایط دشوار این کار سخت تر هم میشود.عادت ها و رفتارهایی وجود دارند که قدرت بالایی در تخریبکاری تلاش های شما جهت مثبت اندیشی دارند.دراین مقاله ۹ تا از مهم ترین این عادت ها را به شما معرفی میکنیم.

۱- عادت دارید مسائل را بیش از حد شخصی کنید

در اصطلاح عامیانه میگوییم (همه چیز را به خودش میگیرد). به خودتان یادآوری کنید رفتار ها وگفتارهای دیگران تنها بازتاب فکری و احساسی خودشان است نه برای رساندن منظور خاصی به شما.بسیاری از حرف ها که از آنها با عنوان زخم زبان یاد میکنید و احساساتتان را جریحه دار میکنند چه بسا از این عادت مخرب شما سرچشمه میگیرند.البته اگر کسی در زندگیتان وجود دارد که دائما با زبان و رفتارش به شما آسیب میزند شاید وقت آن رسیده که در روابطتان تجدید نظر کنید.

۲- دیگران را قضاوت می کنید

قضاوت کردن براساس ظاهر،جنسیت،موقعیت اجتماعی یا هر چیز دیگری اغلب اوقات نشانه یک مشکل درون خود ماست.تفکرهای قالبی که درمورد انسان های دیگر دارید معمولا نا کارآمد هستند. قضاوت درباره دیگران باعث فکر و رفتار منفی در ما میشود.

۳- خودتان را در ناراحتی نگه می دارید

در زندگی همه کمابیش درد،شکست،فقدان و دیگر ناکامی ها وجود دارد.این انتخاب شخصی خود شماست که در رنج بمانید یا حرکت کنید.مسلما رها کردن درد و رنج آسان نیست اما به یاد داشته باشید هرچه زمان طولانی تری برای ناراحتی هایتان سوگواری کنید جدا شدن از آنها برایتان سخت تر می شود.افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید و با اراده ای پولادین نا کامی های گذشته را کنار بگذارید و به راه ادامه دهید.

۴- حسودی می کنید

حسادت دزدی است که توانایی قدردانی از موهبت هایتان را از شما می رباید.به جای حسادت ،دیگران را به خاطر موفقیت هایشان تحسین کنید.این کار در واقع نیروی محرکه ای برای خود شماست تا در جهت آرزوهایتان سخت تر تلاش کنید.به یاد داشته باشید داشته های دیگران سد رسیدن شما به آرزوها و هدف هایتان نیستند پس برای موفقیت های دیگران صادقانه شادی کنید.

۵- نقش قربانی را بازی می کنید

غر زدن و قربانی بودن اثر مخربی رو همه ی جنبه های زندگیتان دارد.قربانی بودن سبب میشود که شما در روابط عاطفی،کار و حتی احساسات شخصیتان به خودتان فردی کینه جو شوید.اتفاقات ناخوشایند به صورت غیر منتظرانه ای رخ می دهند اما این شما هستید که با مدیریت رفتارتان شرایط را متفاوت می کنید.قربانی بودن را پایان دهید و به جای آن به خودتان بقبولانید قدرت فائق آمدن بر شرایط را دارید.

۶- ظالم هستید

شاید پذیرفتن این ویژگی در خودتان سخت باشد اما ظالم بودن گاهی با یک عدم همدلی ساده،بی احترامی کوچک یا نداشتن حس دلسوزی تحقق می یابد.بی رحمی نشانگر عقده حقارت یا مشکلات شخصیتی دیگر میتواند باشد که متاسفانه امروزه بسیار زیاد شده است.

۷- خود کنترلی ندارید

هنگامی که عصبانی میشوید در واقع به دیگران اجازه میدهید که بر فکر ،رفتار،شادی،گفتار و…شما مسلط شوند.همچنین خود را در معرض تصمیم گیری های اشتباه قرار می دهید.اگر زود از کوره درمی روید یا تحت شرایط احساسی دیگر تصمیم میگیرید،خودکنترلی را بیاموزید.

۸- تلاش میکنید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید

شما میتوانید زندگی مثبت و مفیدی بدون تایید دیگران داشته باشید.ارزش ها و هدف های اصیل خودتان را پیدا کنید.چه اهمیتی دارد دیگران شما را تحسین کنند یا خیر؟خداوند را در زندگیتان کشف کنید و خواسته ها و هدف هایتان را تنها با خداوند هماهنگ کنید.یک رابطه رمانتیک با خداوند زندگیتان را دگرگون میکند.

۹- کارهای خلاف اخلاق می کنید

دروغ،غیبت،تهمت،دزدی،تقلب و هر رفتار خلاف اخلاق دیگری یک عادت مخرب است.با انتخاب این رفتارها در واقع فرد دیگری را در معرض آسیب قرار می دهیم.همه ما وسوسه میشویم اما با گرفتن تصمیم درست و درستکاری به شفافی و زلالی ذهن و روح خودمان کمک می کنیم.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *