ایجاد یک امپراتوری ۵۰ میلیون دلاری

 

ایجاد یک امپراتوری ۵۰ میلیون دلاری؛پولدارشدن با کارت پستال

یکی از فعالان حوزه فروش املاک و مستغلات با بهرهگیری از همین شیوه هر زمان سودی میان پنج تا ۲۰ هزار دلار کسب میکند؛ارسال نامه و کارت پستال هیچ گاه منسوخ نشد، بلکه تنها به بعضی اصلاحات و تغییرات نیازمند بود. بعضی از صاحب نظران و چهره های شاخص و بسیار هوشمند بر این باورند که دوره «نامه نگاری مستقیم» به سر آمده هست، اما این تنها یک اشتباه ساده هست و قرار نیست ما چنین باوری را به راحتی بپذیریم.

به گزارش تالاب:نامه نگاری مستقیم هنوز هم کاربرد دارد و این شیوه می‌تواند سودهای کلان و چشمگیری را به بار بیاورد. در حالیکه فناوری های دیجیتالی با سرعت چشمگیری تمامی عرصه ها را در بازرسی و نفوذ خود درآورده اند، نامه نگاری مستقیم به آرامی دوباره جایگاه پیشین خود را باز می یابد و برای کسب و کارهایی که در حال حاضر در این عرصه مشغول به کارند نویدبخش فرصتی بزرگ و مغتنم هست.

گرچه ممکن هست بعضی با ناباوری به این موضوع بنگرند و گفته های ما را باور نکنند، در حال حاضر کسب و کارهایی واقعی وجود دارند که از طریق شیوه نامه نگاری مستقیم به سودهای کلانی رسیده اند و همچنان نیز به سودآوری خود ادامه میدهند.

ایجاد یک امپراتوری ۵۰ میلیون دلاری

یکی از فعالان حوزه فروش املاک و مستغلات با بهرهگیری از همین شیوه هر زمان سودی میان پنج تا ۲۰ هزار دلار کسب می‌کند؛ یک دندانپزشک اهل تگزاس به لطف این شیوه از بازاریابی درآمدهای کلانی را به دست آورده و توانسته هست از همین طریق ۶ رقم به میزان کل درآمدهای خود اضافه کند؛ یک شرکت خدمات مالی نیز از طریق همین شیوه و با صرف چند هزار دلار مشتریان جدیدی به دست آورده هست که هر یک به طور متوسط حدود ۱۵۰۰ دلار ارزش دارند.

موفقیت هایی ازاین دست برای جوی گِندوسا، موسس و بنیان گذار شرکت تجاری پست کار مانیا، بسیار عادی و معمول هست، آن هم برای شرکتی که از طریق ارائه خدمات بسیار پیروز نامه نگاری مستقیم به هزاران کسب و کار کوچک و خرد، سالانه رقمی در حدود ۵۰ میلیون دلار درآمد کسب میکند. گندوسا برای منتقدان و مخالفان با شیوه نامه نگاری مستقیم استدلالی بسیار ساده دارد و آن این هست که:

«اگر نامه نگاری مستقیم بازده و کارایی ندارد، پس چگونه میتوانم روز به روز شرکتی را گسترش دهم که از طریق همین شیوه توانسته هست درآمد سالانه ای حدود ۵۰ میلیون دلار داشته باشد؟»

پولدارشدن با کارت پستال

با دقت به موفقیت های خیره کننده گندوسا، تصمیم گرفتیم پای حرف های او بنشینیم و ببینیم او چگونه توانست با به کارگیری درست شیوه نامه نگاری مستقیم به چنین موفقیت های بزرگ و ایجاد شرکتی پیروز دست یابد که در نتیجه تجربیات او در اساس خدمات مشتریان به وجود آمد.

گندوسا کار خود را از تجارتی بسیار کوچک و خُرد آغاز کرد. او در ابتدا یک شرکت طراحی کوچک را راه اندازی کرد و تلاش کرد خود را با بازار هماهنگ نگه دارد. خودش در این باره می‌گوید: «من از راه دلالی و انجام دادن معاملاتی در اساس خدمات چاپی بسیار اکثر از فروش طرح های گرافیکی پول به دست می آوردم.»

 

او درست در زمانی که دو کودک نوپا داشت، حدود ۷۰ ساعت در هفته کار می‌کرد. تجارت و شرکت برای او اندکی سود به همراه داشت، اما با دقت به وقت و زمانی که او برای اینکار صرف می‌کرد، این پول عمده چشمگیر نبود و تغییر چندانی در اوضاع زندگی او به وجود نیاورده بود. حتی با وجود این، او در آن زمان نیز به فکر ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری بزرگی نبود؛ تنها زمانی او به این فکر افتاد که تجربیاتی در اساس ارائه خدمات به مشتریان پیدا کرد.

گندوسا برای شروع و برای ترویج کسب و کار خود کارت پستال هایی را طراحی کرد، اما شرکت پستی فدکس تغییراتی را در کارت پستال های او ایجاد کرد. زمانی که نسخه نخست و آماده به چاپ کارت پستال ها به دست گندوسا رسید، با تعجب دید که شماره تلفن شرکت با فونت بسیار ریز و ناخوانایی در انتهای کارت پستال ها درج شده هست. شرکت پست فدکس به او اعلام کرد اگر می‌خواهند نام و برند فدکس از روی کارت پستال ها حذف شود، باید مبلغی معادل ۵۰ دلار را به آنها بپردازد. گندوسا با زیرکی زیر بار چنین هزینه ای نرفت، اما در مورد چنین ترفندهایی برای جلب مشتری اکثر خشمگین و ناراحتی بود:

ایجاد یک امپراتوری ۵۰ میلیون دلاری

«من تصمیم گرفتم پست کارد مانیا را راه بیندازم و محصولات را به صورت مستقیم به صاحبان تجارت بفروشم. اینکار را کسی تا پیش از آن نکرده بود.» صنعتی اخیر به جهان آمد. گندوسا از آن تاریخ به بعد، یعنی سال ۱۹۹۸، دیگر هیچ گاه به عقب بازنگشت.

چرا پست مستقیم و چرا اکنون؟

اکنون سال ۲۰۱۷ هست و فردی می‌تواند میلیون‌ها دلار از کارت پستال های پستی پول دربیاورد. چگونه چنین چیزی امکان‌پذیر هست؟ به گزارش «یونایتد میل»، ۷۹ درصد از مردم به سرعت به پست مستقیم واکنش نشان می‌دهند، در حالی‌که این واکنش سریع و مستقیم در مورد ایمیل ها تنها ۴۵ درصد هست.

اکثر از دوسوم مصرف کنندگان تمامی بسته های پستی خود را باز می‌کنند، حتی آن هایی راکه دروغین و سرکاری به نظر می‌رسد. فکر نکنید این مسئله فقط در مورد پیرمردها و پیرزن ها اتفاق میوفتد؛ پست ایالات متحده آماری ارائه کرده هست که براساس آن ۳۶ درصد از افراد زیر ۳۰ سال همواره صندوق پست خود را چک میکنند. ۳ درصد افراد میان ۲۵ تا ۳۵ سال بلافاصله نامه های پستی خود را مطالعه میکنند و به آن پاسخ میدهند.

اعدادی که شرکت گندوسا ساخته نشان دهنده قدرت پست مستقیم هست؛ شرکت او ۴۵٫۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ با ارسال ۱۳۵ میلیون کارت پستال و با فروش محصولات و خدمات به بیش از ۱۳ هزار مشتری به دست آورد.

شور و شوق گندوسا برای پست مستقیم به این معنی نبود که او دنیای دیجیتال را رها کرد. کارت پستال های او در هر دو جهان برترین بودند. استراتژی او در دنیای مجازی و کدنویسی های انجام شده از سوی شرکت او و نحوه ارسال محصولات دیجیتال و پستی دقت در توزیع را بسیار بهینه کرد و یک پله بالاتر برد.

پولدارشدن با کارت پستال

گندوسا ارزش بسیاری برای نقش پست کارد مانیا در دنیای دیجیتال میدید. او می‌گوید: «بهرهگیری از بعضی سرویس های «گوگل» و تبلیغات انها برای کاربران ساده نیست. بعضی از آن سرویس ها بسیار گران میباشند و مردم عادی درمورد بهرهگیری از آنها هیچ ایده ای ندارند. چند کلیک انجام می‌شود و مردم دیگر هیچ سرنخی ندارند که بفهمند چه شده هست.

سرویس های «گوگل» آموزش و راهنمایی های خوبی ندارند؛ انگار انها فقط به دنبال کلیک میباشند و هیچ اهمیتی نمی‌دهند که مردم دریابند چیزی که میخواستند ارسال کنند واقعا به طرف مقابل رسیده هست یا نه.»

 

ایجاد یک امپراتوری ۵۰ میلیون دلاری

گندوسا و تیمش این مشکل را درک کردند؛ زیرا انها نخست روی بازاریابی درست تکیه داشتند. اضافه بر فروش کارت پستال، این شرکت انجام دادن اینکار برای مشتریان را بسیار ساده کرد؛ اضافه بر کارت پستال های ساخته شده، این امکان برای کاربران دنیای مجازی و جودداشت که کارت پستال مورد نظر خود را با بهرهگیری از پلتفرم هایی ساده بسازند، به صورت آنلاین تغییرات مورد نظرخود را اعمال کنند و انها را به صورت دیجیتال بخرند، دیجیتال ارسال کنند یا به صورت فیزیکی و واقعی آن را سفارش دهند به صورت پستی ارسال کنند.

گندوسا برای نزدیک کردن فاصله میان مردم و کارت پستال ها نرم افزار «دایرکت میل ۲» را طراحی کرد. شما می‌توانید با کمک این نرم افزار، با تولید عکس های گرافیکی و قرار دادن تصویر هایتان در کنار هم، تصویر های جدیدی درست کنید و با دقت به علاقه خود انها را در مجموعه های گوناگون قرار دهید؛ برای مثال، میتوانید تقویم، کارت تبریک یا پوستر طراحی کنید.

یکی از ویژگی های بسیار مهم این نرم افزار محیط گرافیکی آسان آن هست. میتوانید به راحتی با این محیط گرافیکی کار کرده، به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می‌توان به این مورد اشاره کرد که شما میتواند با بهرهگیری از آن مجموعه های بسیار جالبی از تصویر های گوناگون بسازید.

پولدارشدن با کارت پستال

دیدنی هست بدانید که مهم نیست در این مجموعه هر عکسی چه اندازه ای داشته باشد؛ این نرم افزار قاب تصویر هایی به صورت آماده دارد که می‌توانید از انها بهرهگیری کنید و تصویر های خود را در قاب های زیبایی قرار دهید و در نهایت این قاب ها را در یک گالری دیجیتال یا مجموعه دیجیتال در کنار هم قرار دهید.

شاید بتوان گفت این نرم افزار کامل ترین و قدرتمندترین نرم افزاری هست که در این اساس وجود دارد؛ زیرا امکانات بسیار زیادی برای ویرایش تصویر ها در اختیار شما قرار خواهدداد. اضافه بر این موارد این نرم افزار کلیه تصویر ها با فرمت های PNG, TGA, WMF, GIF, JPG, BMP و TIFF پشتیبانی میکند و شما میتوانید تصویر های خود را از هر وسیله دیجیتالی به این نرم افزار منتقل کنید.

گندوسا ایده بزرگ و پرسودش را این طور توضیح می‌دهد: «تا به حال اتفاق افتاده هست که اول صبح و پیشاز بیرون رفتن از انه در صندوق پستی خود کارت پستالی پیدا کرده و آن را نخوانده دور انداخته باشید؟ من هم مثل شما تا به حال اینکار را نکرده ام؛ درواقع نوعی حس نظارت ناشدنی در مورد این تکه کاغذهای کوچک وجود دارد که فرد را وادار به نگاه کردن به آن می‌کند. همینطور باید در نظر گرفت که ارائه این نوع کارت ها به نوعی نشان دهنده اهمیت فرد از نگاه دیگران هست؛ پس چرا از این کارت های کوچک و دوست داشتنی در بازاریابی بهرهگیری نکنیم؟

ایجاد یک امپراتوری ۵۰ میلیون دلاری

مزیت اصلی کارت پستال ها سادگی، قیمت ارزان، مورد پسند همگان بودن، نیاز نداشتن به فناوری بالا در بهرهگیری از آن و همینطور وجود نوعی عنصر خنده دار در آن هاست؛ به عبارت ساده تر، با بهرهگیری از این کارت ها میتوانید اطمینان حاصل کنید که در هر زمانی به آسانی قادر به برقراری ارتباط با مخاطبان تان هستید.

وسیله برقراری این ارتباط نیز کارت های ارزان قیمت و شیک هست. در مورد شرکت های تازه تاسیس این شیوه بسیار دیدنی تر هست؛ درواقع برندهای نوپا معمولا بودجه چندانی برای انجام دادن تبلیغات جسورانه در اختیار ندارد، با این حال کارت پستال ها این فرصت را به کارآفرینان جوان میدهند که بخت خود را در بازاریابی امتحان کنند.

ایده

برای مثال، این ایده را شرکت خدمات کامپیوتری بهرهگیری کرد. این شرکت بودجه چندانی نداشت، اما برای معرفی نسخه اخیر مرکز اطلاعات «Data Center» خود از کارت پستال بهرهگیری کرد. شیوه بهرهگیری این برند در مقایسه با روش معمول بسیار متفاوت بود؛ درواقع برای جلب نظر هرچه اکثر افراد به این محصول اخیر شرکت کارزار جالبی را به راه انداخت.

طی دو ماه حدود هفت کارت برای تمامی کارمندان شرکت های بزرگ فرستاده می شد. در این کارت ها تعدادی سوال در مورد نحوه عملکرد مرکز اطلاعات قرار داده شده بود که مخاطب در صورت مطالعه دقیق کارت پستال می توانست به آنها پاسخ دهد. در نهایت نیز به تعدادی از کسانی که پاسخ های درست را ارسال کرده بودند جوایز مختلفی، از قبیل پول نقد و تسهیلات خرید از شرکت، تعلق میگرفت.

این شیوه برای ریزش نداشتن مخاطب در کارت پستال های سریالی از سوی شرکت به کار گرفته شد؛ درواقع این کم هزینه ترین راهکار برای جلب نظر طولانی مدت خوانندگان به حساب می‌آید؛ همینطور برخلاف اندازه معمول این کارت ها، شرکت کارت پستال های بسیار بزرگی را به همراه برگه های سوالات به افراد مورد نظر ارائه میکرد.

 

این ایده، همانطور که در بخش اول گفته شد، برای برندهای تازه تاسیس بسیار مناسب هست و گرچه شاید همین شیوه ساده و کم هزینه برای برندهای بزرگ عمده مناسب نباشد؛ درواقع امروزه را هکارهای بسیار زیادی برای جلب نظر مشتریان وجود دارد و شیوه کارت پستال تنها یکی از ارزان ترین آنها به حساب می‌آید. همینطور به خاطر داشته باشید در طراحی کارت های خود بهتر هست از ارائه مطالب تخصصی دوری کنید؛ مطالب را به آسان ترین شیوه ممکن برای خوانندگان شرح دهید و سعی کنید متن را عمده طولانی نکنید؛ درواقع متن طولانی به طور معمول پیش از خوانده شدن راهی سطل زباله میشود.

ایجاد یک امپراتوری ۵۰ میلیون دلاری

آنچه در عمل باید انجام دهید

پس از طراحی کارت خود، راه های متفاوتی برای تحویل آن به افراد مورد نظرتان وجود دارد. شیوه معمول آن بهرهگیری از خدمات پستی هست؛ با این حال همۀ وقت راهکارهای خلاقانه تری نیز وجود دارد. امروزه شبکه های مجازی و بهرهگیری از ایمیل بسیار فراگیر شده هست و برای مخاطب قرار دادن طیف وسیع تری از افراد میتوان کارت پستال ها را به صورت الکترونیکی برای افراد بارگذاری کرد.

به خاطر داشته باشید همۀ وقت کارهای دستی نتیجه مطلوب تری در این اساس دارد؛ به همین منظور توصیه ما طراحی و بهرهگیری از کارت پستال های دست نویس هست. گرچه بهتر هست این کارت ها دست نوشته شما بعنوان مدیر شرکت باشد، با این حال میتوانید نگارش آن را به دیگران سپرده و تنها امضای خود را در پایان متن اضافه کنید.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *