اطلاعات جدید منتشر شده درباره انیمیشن Wreck-It Ralph 2

انیمیشن Ralph Breaks the Internet: Wreck-It Ralph 2 «رالف اینترنت را خراب می‌کند: رالف خرابکار ۲» که دنباله‌ی قسمت قبلی این انیمیشن است و از تاریخ ۲۱ نوامبر در سینماها به نمایش گذاشته خواهد شد، قرار است شخصیت دست و پا چلفتی بازی‌های کامپیوتری، یعنی رالف خرابکار با صداگذاری جان سی ریلی (John C. Reilly) را در دنیای مجاور بازی‌های آرکید و در جهان مجازی اینترنتی قرار دهد. همراه او در این سفر، بهترین دوست او، یا همان ونلوپه ون شویتز (Vanellope von Schweetz) با صداگذاری سارا سیلورمن (Sarah Silverman) است که پرنسس دنیای بازی شکلاتی Sugar Rush است. در ادامه با اینفو همراه باشید.

در این انیمیشن بازیگران دیگری از جمله تراجی پی. هنسون (Taraji P. Henson) و آلن تودیک (Alan Tudyk) حضور دارند، که نقش‌های آشنایی را ایفا می‌کنند؛ از جمله نقش سربازان شناخته شده‌ی سری فیلم‌های Star Wars «جنگ ستارگان»، یعنی استورم تروپرها (Stormtroopers) و پرنسس‌های دیزنی. علاوه بر آن‌ها، یک شخصیت کمدی دیگر نیز در هسته‌ی این انیمیشن قرار گرفته است.

یکی از کارگردانان این انیمیشن، یعنی فیل جانستون (Phil Johnston) درباره‌ی ماجراجویی رالف و ونلوپه گفته است:

هرکسی صرف نظر از سنی که دارد، تجربیات متفاوتی از اینترنت دارد. به همین دلیل ما حس کردیم که دنیای اینترنت، محیط مناسبی است تا ما مرزهای دوستی این شخصیت‌ها را تا آنجا گسترش دهیم.

این دو دوست، به فضای مجازی سفر می‌کنند تا بتوانند قطعه‌ای از بازی Sugar Rush را جایگزین کنند. ونلوپه شخصیت جوان‌تری است و خودش را راحت‌تر با جهان پر از شگفتی اینترنت هماهنگ می‌کند و این درحالی است که رالف سن بالاتری دارد و فضای مجازی برای او گیج کننده است. جانستون در این‌باره گفت:

عکس‌العمل رالف مانند زمانی است که پدر شما درحین کار با اینترنت به صورت مکرر سؤال می‌کند که “این چیست؟ چرا این‌گونه است؟ چه اتفاقی درحال رخ دادن است؟”

در طی داستان این انیمیشن، تعدادی از شهروندان دنیای مجازی، رالف و ونلوپه را همراهی می‌کنند؛ از جمله شخصیت یسسس (Yesss)، با صداگذاری هنسون. این شخصیت، یک الگوریتم شیک است که سرپرستی یکی از شبکه‌های اجتماعی انتشار ویدئو را برعهده دارد؛ یسسس قصد دارد تا رالف را تبدیل به آدمی باحال و مشهور کند و تصمیم می‌گیرد تا برای مشهور شدن رالف، از او ویدئویی تهیه کند و آن ویدئو را پربازدید (یا اصطلاحا وایرال) کند.

هنسون در رابطه با نقش شخصیت یسسس می‌گوید:

از آنجا که شخصیت یسسس باهوش است و فضای مجازی را به‌خوبی می‌شناسد، در این انیمیشن شخصیتی پر افاده دارد. موردی در رابطه با افراد واقعا باهوش وجود دارد و آن هم، این است که آنان این قدرت را دارند تا دیگران (که ممکن است از نظر توانایی در سطح پایین‌تری نسبت به آنان قرار دارند) را توانمند سازند. این وضعیت مانند این است که فرد بگوید: “وای، دیدی؟ من خیلی خوب هستم و حتی می‌توانم به تو آموزش دهم.”

شخصیت بیشتر بدان (KnowsMore) با صداگذاری آلن تودیک، که یک موتور جستجوگر است.

همچنین برای ادامۀ مسیر، شخصیت بیشتر بدان (KnowsMore) که یک موتور جستجوگر همه‌چیزدان و با صداگذاری آلن تودیک است، به لیست شخصیت‌های انیمیشن اضافه می‌شود. آلن تودیک تقریبا در تمام انیمیشن‌های دیزنی حضور داشته است و صداگذاری یکی از شخصیت‌ها را برعهده گرفته است؛ به‌عنوان مثال، در سال ۲۰۱۲ در انیمیشن Wreck-It Ralph، صداگذاری شخصیت پادشاه شکلات (King Candy) را برعهده داشت.

شخصیت بیشتر بدان، ویژگی تکمیل خودکار عملکرد را دارد و به‌همین دلیل موجب می‌شود تا طبیعتا جملات ناقص دیگران را کامل کند و این ویژگی او، موجب عصبانی شدن رالف می‌شود. جانستون در این رابطه گفت:

ونلوپه برای چند دقیقه در فضای مجازی گشت و گذار کرد و متوجه دلیل تمام این اتفاقات شد و توانست در این مدت با این جهان آشنا شود. ولی برای رالف داستان فرق می‌کند و به‌عنوان مثال، او ویژگی تکمیل خودکار شخصیت بیشتر بدان را به‌عنوان اعتراضی نسبت به خودش قلمداد می‌کند.

در این انیمیشن، شخصیت فلیکس درستکار (Fix-If Felix) با صداگذاری جک مک‌بریر (Jack McBrayer) که دوست و رقیب رالف است، دوباره برمی‌گردد؛ علاوه بر او، شخصیت گروهبان کالهون (Sergeant Calhoun) با صداگذاری جین لینچ (Jane Lynch) نیز به انیمیشن برمی‌گردد که شخصیتی جنجگو و مورد علاقه‌ی فلیکس است. همچنین طرفداران آثار دیزنی می‌توانند مانند قسمت قبل، منتظر اتفاقات غیرقابل انتظار و مفرح زیادی در این انیمیشن باشند.

کارگردان دیگر این پروژه، یعنی ریچ مور (Rich Moore)، در رابطه با ایده‌ی قسمت دوم این فیلم گفت:

داستان از زمانی آغاز می‌شود که رالف سؤالی را در اینترنت پیدا می‌کند و در آن سؤال نوشته است “آیا شما آنا هستید یا السا؟”

در نهایت جالب است بدانید که فیلم‌سازان این پروژه، تمام بازیگران اصلی شخصیت‌ پرنسس‌های دیزنی را استخدام کرده‌اند تا صداگذاری شخصیت‌های خود را برعهده بگیرند؛ مثلا مندی مور (Mandy Moore) برای صداگذاری شخصیت راپونزل (Rapunzel)، آولی کراوالهو (Auli’i Cravalho) برای صداگذاری شخصیت موآنا (Moana)، و ایدینا منزل (Idina Menzel) برای صداگذاری شخصیت السا (Elsa) استخدام شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *