استفاده از گیاهان دارویی برای جلوگیری از سرطان

همه سلول های سرطانی شبیه به هم نیست. سرطان ممکن است روی هر عضوی از بدن تاثیر بگذارد. سلول ها در یک قسمت از بدن جهش پیدا می کند و از کنترل خارج می شود و در قسمت های دیگر پخش می شود.

تقریباً همه سلول های سرطانی رشد سریعی دارد اما درمان آن به نوع سرطان، مرحله بیماری و قسمتی از بدن که درگیر بیماری است، ارتباط دارد، برخی از انواع سرطان ها تنها از طریق شیمی درمانی یا دارو درمان می شود، در حالی که برخی از انواع آن به جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی یا هر دو نیاز پیدا می کند. در این زمینه محققان روی گیاهان دارویی زیادی مطالعه و تاثیر آن ها را روی بهبود سرطان بررسی کرده اند.

نتایج تحقیقات متعدد نشان می دهد برخی از گیاهان دارویی در درمان سرطان موثر است.اگر بیماری شما سرطان تشخیص داده شده است، با پزشک خود درباره استفاده از گیاهان دارویی مشورت کنید.

گیاهان دارویی طی قرن‌ها در درمان انواع مختلف بیماری‌ها کاربرد داشته‌اند و بیشتر افراد این شیوه درمانی را به عنوان روشی جایگزین یا مکمل در نظر می‌گیرند که به آنان کمک می‌کند تا وضعیت جسمی و روانی بهتری داشته باشند.

مصرف گیاهان دارویی اغلب به عنوان شیوه‌ای طبیعی برای حفظ آرامش و رفع افسردگی و اضطراب و سایر بیماری‌ها و ناراحتی‌های جسمی و روانی به کار می‌رود. اما جدا از تمام ناراحتی‌ها و بیماری‌ها، گیاهان دارویی حتی به عنوان یک شیوه درمانی مکمل یا جایگزین برای معالجه سرطان نیز کاربرد دارند.

گیاهان دارویی ، برای جلوگیری از بیماری سرطان

– چای سبز : از بوته ای به نام «کامیلیا سینسیس» به دست می آید و همان بوته ای است که چای سیاه، سبز و سفید از آن به دست می آید. رنگ، طعم و مزه آن به میزان رشدبرگ ها، زمان برداشت و طرز عمل آوری آن ارتباط دارد. چای سبز با سرطان سینه، معده و پوست مقابله می کند.

– زردچوبه : پودر زردچوبه رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی را محدود می‌کند. Curcuma رنگدانه‌ی زرد رنگ زردچوبه است که آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب محسوب می‌شود و از تکثیر سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند. برای همین این آنتی اکسیدان پتانسیل بسیار قوی برای مقابله با این بیماری دارد. این ماده مانع تشکیل رگ‌های خونی جدید می‌شود که تومورها را تغذیه می‌کنند و به این ترتیب تومورها را نابود می‌کند.

زردچوبه

زردچوبه

– زیره سبز : اگرچه بررسی‌های آزمایشگاهی آشکار ساخته که این گیاه دارویی خاصیت بالقوه آنتی‌اکسیدانی دارد اما هنوز این خاصیت در آزمایش‌های انسانی به طور دقیق مورد مطالعه قرار نگرفته است. هرچند در مطالعات آزمایشگاهی انجام شده روی موش‌ها و تاثیر این گیاه دارویی بر درمان انواع سرطان به بررسی نقش آن در سرکوب تومورهای سرطان پوست پرداخته شد. ترکیبات ضدسرطانی موجود در زیره سبز موسوم به «گلوتاتیون–S– ترانسفراز» (GST) خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهند.

– گیاه دارویی خار مریم : این گیاه دارویی از رشد سلول‌های سرطانی (از جمله سرطان سینه) جلوگیری می‌کند و احتمالا می‌تواند اثرات داروهای ضد سرطان را نیز افزایش دهد.

– گیاه دارویی میخک : در حالی که در هیچ مطالعه‌ای تاکنون به تاثیر استفاده از این گیاه دارویی در پیشگیری از بروز این بیماری در انسان پرداخته نشده اما چندین بررسی محدود روی موش‌ها حاکی از تاثیرگذاری آن به خصوص در تعدیل فرایندهای سمی‌زدایی سلولی است. این فرآیندها اگر در بدن افزایش یابند خطر بروز سرطان را تشدید می‌کنند.

– گیاه دارویی اسپیرولینا : اسپیرولینا یک جلبک سبز آبی میکروسکوپی است که تومورهای سرطانی را از بین می‌برند و با برخی از سرطان‌ها مقابله و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند.

نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان داده است این گیاه دارویی توانسته است در مورد این بیماری پوست موثر عمل کند و تومورها را از بین ببرد.

گیاه دارویی اسپیرولینا خواص آنتی اکسیدانی دارد که با رادیکال‌های آزاد مقابله و سلول‌های مقابله کننده با سرطان را تقویت می‌کند.

این گیاه دارویی با انواع سرطان پوست، تیروئید، پانکراس و ریه مقابله می‌کند.

– سیر : این گیاه با بروز سرطان گوارشی مقابله می کند. مصرف سر در حفظ سلامت قلب و عروق نیز نقش دارد.

– عصاره دانه انگور : نتایج آزمایش های بالینی نشان می دهد عصاره دانه انگور با سرطان سینه، معده، روده بزرگ، پروستات و ریه مقابله می کند. عصاره دانه انگور بی ضرر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *