چگونه موانع از خواب بی دردسر جلوگیری می کنند؟

پس از گذراندن یک روز بسیار شلوغ و پر از اتفاقات مختلف دوست دارید تا زمانی را با یک خواب بی دردسر پشت سر بگذارید، اما موانع بسیاری از این خواب جلوگیری خواهند کرد.

برای به دست آوردن انرژی از دست رفته در طول روز نیاز است تا شما به طریقی حداکثر انرژی ذخیره شده در داخل بدن خود را به دست آورید. خواب بی دردسر یکی از گزینه های طبیعی و بدون عارضه ای است که همواره می توانید از آن به نفع خود بهره ببرید. اما برخی از مواقع از روی عدم آگاهی کارهایی انجام می دهیم که به این نوع از خواب لطمه وارد ساخته و معمولا بر خستگی بدن ما بیشتر می افزاید.

 

ماکارونی

برخی از مواقع پیش از خوابیدن به شدت احساسی از گرسنگی به بدن شما فشار می آورد. شما برای رفع این مشکل سعی می کنید که از راحت ترین غذا سریع ترین آنها استفاده نمایید ، اما به اشتباه این راحتی را در یک نشاسته جستجو می کنید. مصرف کردن ماکارونی یا پاستا قبل از خوابیدن می تواند به یکی از بزرگترین موانع برای جلوگیری از خواب بی دردسر محسوب شود. زیرا هر نوع از این نشاسته ها در بدن ما تبدیل به قند می شود، و حضور قند در بدن در صورتی که با افزایش روبه رو شود با خواب در تضاد خواهد بود.

فعالیت بدنی

یکی از کارهای دیگری که به شدت قبل از یک خواب بی دردسر به آن توصیه ای نمی شود استفاده از فعالیت های بدنی سنگین می باشد. به عنوان مثال برخی از افراد دوست دارند تا در حدود ساعت ده شب به یک پیاده روی تند بپردازند تا میزان انرژی روزانه خود را به چنین ترتیبی از بدن خارج کنند، در حالی که این اشتباه بزرگی است. اغلب موارد فعالیت بدنی در زمانی درست می تواند کارساز باشد و در سایر موارد به جز ضرر هیچ سودی به همراه نخواهد داشت، این زمان صبح ها و قبل از مصرف صبحانه است. با ورزش کردن خستگی از بدن دور شده و انرژی به شما می رسد، قطعا در این حالت خواب از چشم شما بیرون خواهد رفت.


صبح روز شنبه

در ایران روز شنبه روز اول کاری محسوب می شود، برخی از ادارات و شرکت ها در روزهای پنجشنبه و اکثر آنها در روز جمعه تعطیل می باشند. افرادی که در طول هفته صبح زود از خواب بیدار می شوند، دوست دارند تا روزهای تعطیل را با مدت زمان بیشتری به خواب بی دردسر خود ادامه دهند، در صورتی که نمی توانند. چرخه طبیعی در بدن شما به گونه ای تنظیم شده که در یک ساعت مشخص بخوابید و پس از آن بیدار شوید. هر چه میزان خواب در طول روز بیشتر باشد، شب ها نمی توانید پلک بر روی هم بگذارید و در نتیجه صبح روز شنبه با حالت خستگی بسیار عجیبی مواجه می شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *