ورزش و چربی سوزی و لاغری

 

چگونه باید ورزش کنیم تا لاغر بمانیم و وزنمان دوباره به حالت اول برنگردد برخی توصیه های مهم در این زمینه به شما کمک خواهند کرد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد به ادامه این مطلب دقت کنید و ترفندهای چربی سوزی پایدار را فرابگیرید .

تحقیقات جدید نشان می دهد که ۳۰ دقیقه ورزش در هر روز و ۵ روز در هفته ممکن است برای کاهش وزن کافی نباشد. در گذشته توصیه می شدکه بزرگسالانی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند به مدت حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش با شدت متوسط کنند. در طولانی مدت نیز ۲۰۰ الی ۳۰۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط توصیه می شد. اما آیا این مقدار ورزش برای لاغر شدن و لاغر ماندن و حفظ سلامتی کافی است یا نه؟

تحقیقات جدید نشان می دهد که ورزش کردن به مدت ۱۵۰ الی ۲۵۰ دقیقه و ۵ روز در هفته تنها موجب می شود که فرد وزن اضافه ای کسب نکند. به عبارتی افراد چاق و افرادی که دارای اضافه وزن هستند با این مقدار فعالیت بدنی لاغر نمی شوند بلکه فقط وزنشان اضافه نمی گردد. توصیه محققان این است که اگر می خواهید وزن کم کنید حتما حداقل ۲۵۰ دقیقه در هفته یعنی ۵۰ دقیقه در روز و ۵ روز هفته ورزش کنید. برای افراد چاق این مقدار حداقل است و بیشتر از ۲۵۰ دقیقه در هفته برای کاهش وزن شان ضروری است.

لازم به ذکر است که فقط و فقط تمرینات کاردیو و هوازی باعث کاهش وزن و چربی سوزی می شوند. همچنین تنها با ورزش کردن موفق به کاهش وزن نخواهید شد و باید یک رژیم متعادل و سالم را برای لاغر شدن در پیش بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *