همه آنچه باید در مورد مایکل جکسون بدانید از بیوگرافی، همسر و فرزندانش تا عکس و علت مرگ

 

مجله اینترنتی اینفو: مایکل جکسون با نام کامل مایکل جوزف جکسون به انگلیسی Michael Jackson در ۲۹ اوت ۱۹۵۸ در ایندیانا، آمریکا متولد شد.
پدرش جووزف جکسون و مادرش کاترین نام دارند.

مایکل جکسون کیست

قد او ۱۷۶ سانتیمتر بود.
در سال ۲۰۰۶ کتاب رکوردهای جهانی گینس، رکورد موفق‌ترین سرگرمی‌ساز و صحنه‌ گر تاریخ را به نام جکسون ثبت کرد.
ثروت او حدود ۶۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.
او از ۵ سالگی وارد صنعت موسیقی شد و به مدت ۴۵ سال فعالیت کرد. او در دوران فعالیتش ۱۰ آلبوم استودیویی منتشر کرد که پنج تای آن ها پرفروش‌ ترین آلبوم‌ های جهان هستند. همچنین آلبوم تریلر او که در سال ۱۹۸۲ منتشر شد، با فروش بیش از ۱۱۰ میلیون نسخه در جهان، پرفروش‌ ترین آلبوم تاریخ موسیقی جهان است.
سبک منحصر به‌ فرد او در موسیقی، رقص، آواز و مـد هنرمندان بی‌شماری مانند مدونا و بریتنی اسپیرز را تحت تاثیر قرار داده و همچنان نیز در حال خط دادن به هنرمندان نوظهور همانند لیدی گاگا و جاستین بیبر است.
مایکل جکسون در سن ۲۴ سالگی به آن چنان شهرت و محبوبیتی دست یافت که تا آن زمان تنها الویس پریسلی و گروه بیتلز بدان دست یافته بودند. در سال ۱۹۸۴ ، نام جکسون برای دومین بار در پیاده روی شهرت هالیوود ثبت شد، او اولین هنرمند موسیقی بود که نامش دوبار در این پیاده رو ثبت می شد. او در طول فعالیت هنری اش، موفق به دریافت نزدیک به ۴۰۰ جایزه شده است که این میزان بیشتر از هر هنرمند دیگری در سطح جهان می باشد.
جوایز او عبارتند از تعداد ۲۳ جایزه رکوردهای جهانی گینس که باعث شد او به پررکوردترین هنرمند جهان تبدیل شود، وی در طول عمرش موفق به برنده شدن ۱۸ جایزه گرمی شد. همچنین او دارای ۱۳ تک آهنگ شماره یک در جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد می باشد.
مایکل جکسون دارای مدرک دکترای ادبیات انسانی از دانشگاه متحد سیاهپوستان است. همچنین دارای دکترای افتخاری ادبیات انسانی از دانشگاه فیسک نیز می باشد.
در ۲۴ اوت ۱۹۹۳ جکسون توسط پسری ۱۳ ساله به نام جردن چندلر و پدرش دکتر ایوان چندلر به سوء استفاده جنسی از کودکان متهم شد. ایوان به جکسون گفته بود که برای ساختن فیلمش به ۲۰ میلیون دلار پول احتیاج دارد و از مایکل طلب پول کرد اما مایکل قبول نکرد و ایوان هم تهدید کرد که به مایکل اتهام کودک آزاری میزند.

مایکل جکسون و لیزا ماری پریسلی

در ۲۶ مه ۱۹۹۴ جکسون با لیزا ماری پریسلی ، دختر الویس پرسلی ازدواج کرد، این ازدواج در سال ۱۹۹۶ به جدایی انجامید. یک ماه پس از آغاز تور جهانی تاریخ و ۹ ماه پس از طلاق لیزا پریسلی، جکسون با دوست دیرینه اش دبی رو در شهر سیدنی، استرالیا ازدواج کرد. جکسون از دبی صاحب یک فرزند پسر به نام مایکل جوزف جکسون پسر متولد ۱۳ فوریه ۱۹۹۷ معروف به پرینس و یک فرزند دختر به نام پاریس مایکل کاترین جکسون متولد ۳ آوریل ۱۹۹۸ می باشد. این زوج در ۸ اکتبر ۱۹۹۹ از یکدیگر جدا شدند.

مایکل جکسون و همسرش دبی رو

سومین فرزند جکسون، پرینس مایکل دوم معروف به بلنکت در سال ۲۰۰۲ متولد شد. جکسون هویت مادرش را فاش نکرد، اما گفت که تولد فرزند در نتیجه لقاح مصنوعی از سلول های اسپرم خود او بوده است.

فرزندان واقعی مایکل جکسون

در سال ۲۰۰۳ جکسون توسط گاوین آرویزو، پسری ۱۳ ساله و مبتلا به بیماری سرطان که برای درمان، چند ماه را به همراه خانواده اش در مزرعه نورلند گذرانده بود متهم به کودک آزاری شده بود. این اتهامات، برعکس اتهامات سال ۱۹۹۳، منجر به برگزاری دادگاهی با نام مردم در برابر جکسون شد. دادگاه به مدت پنج ماه و تا پایان مه ۲۰۰۵ به طول انجامید. در طول جریان دادگاه، این موسیقیدان برای بار دیگر از بیماری های وابسته به استرس رنج برد و وزن زیادی را از دست داد. او همچنین به داروهای مرفین و پتیدین وابسته شد. در ماه ژوئن، جکسون از تمامی اتهامات تبرئه و بیگناه شناخته شد.

سرانجام مایکل جکسون در ۲۵ ژوئن سال ۲۰۰۹ بر اثر تزریق بیش از حد داروی قوی بی‌هوشی پروپوفول توسط دکترش، در سن ۵۰ سالگی درگذشت.
دو ماه بعد از مرگ مایکل، پزشکی قانونی لس‌ آنجلس رسما مرگ مایکل جکسون را قتل معرفی کرد و دکتر کانراد موری متخصص بیماری‌ های قلبی متهم به قتل غیرعمد او شد و دادگاه بررسی به جرم دکتر موری او را مجرم شناخته و به چهار سال حبس در زندان محکوم کرد. وی هم‌اکنون در یکی از زندان‌ های کالیفرنیا به سر می‌برد.

مرگ مایکل جکسون

او به یک بیماری پوستی به نام ویتیلیگو که با نام بیماری پیسی شناخته می شود، مبتلا بود.
بیش از ۷۵۰ میلیون نسخه از آلبوم های او در سراسر جهان فروخته شده است.
۲ بار نامزد جایزه ی صلح نوبل شده بود.
ببر مایکل جکسون که تریلر نام داشت در سال ۲۰۱۱ بر اثر سرطان ریه درگذشت.
در ژوئیه سال ۲۰۱۱ مشخص شد که مایکل کلکسیونی شامل ۱۸۲ اثر هنری دارد که تعداد بسیاری از آن‌ها را خودش خلق کرده‌ است. ارزش این کلکسیون بیش از ۹۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده‌ است. یک ارزیاب آثار هنری بر این باور است که کلکسیون هنری مایکل یکی از نایاب‌ترین و بی‌عیب‌ ترین مجموعه‌ های دنیاست.

تشییع جنازه مایکل جکسون

او پدرخوانده ی نیکول ریچی بود.
او را با نام پادشاه پاپ و ام‌ جی نیز می شناسند.
به بیماری لوپوس مبتلا بود.
او گیاهخوار بود و انواع گوشت قرمز، گوشت خوک، مرغ، ماهی و نوشیدنی‌ های الکلی مصرف نمی کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *