قلب سالم را در آشپزخانه ی خود بجویید

 

آیا خوراکی های آشپزخانه شما به طور جدی زندگی شما را نجات می دهد؟ تحقیقات روزافزون نشان می دهد که آنچه که می خورید و می نوشید می تواند بدن شما را در برابر بسیاری از بیماری ها حفظ کند. مطالعات نشان می دهند که ۷۰٪ بیماری های قلبی با انتخاب مواد غذایی مناسب قابل درمان است.

آرتور آگاتسون، متخصص قلب شناسی و بنیانگذار رژیم غذایی می گوید: « انتخاب غذای مناسب، سلامت قلب و مغز را در پی دارد.» فقط یک ترفند کوچک برای تبدیل آشپزخانه به یک کلینیک سلامت قلب وجود دارد: انواع ماهی ها، سبزیجات، غلات و سایر اقلامی که هر روز از آن لذت می برید همگی می توانند راه شما را برای دستیابی به قلبی سالم هموار کنند.

ماهی قزل آلا

این ماهی خوشمزه و گوشتی با اسیدهای چرب امگا ۳ تکمیل شده است که نشانگرهای متابولیک بیماری های قلبی را بهبود می بخشد. همچنین دارای سطوح غنی از آنتی اکسیدان هایی است که محافظ قلب و عروق هستند. طبق گفته کلینیک مایو، این موجودات کوچک باعث افزایش سطح کلسترول خون و کاهش خطر ابتلا به حملات ناگهانی قلب در افرادی که حملات قبلی را تجربه کرده اند، می شوند.

گردو

این خشکبار حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، فیبر، ویتامین E است که همه ی آنها باعث تقویت قلب می شوند. گردو همچنین دارای چربی های غیر اشباع است. گردو همچنین می تواند حافظه تان را تیز کند.

بادام

مثل گردو، این آجیل ترد حاوی امگا ۳ و جایگزین برای افرادی است که نمی توانند گردو بخورند.

بلغور جو

تحقیقات بسیار روی بلغور جو نشان داده است که یک غذای شگفت انگیز برای کاهش کلسترول است.

بلوبری

این توت تیره، سرشار از آنتی اکسیدان های قوی و فلاونوئید است و به جلوگیری از بیماری های کرونری کمک می کند. بلوبری را در بلغور جو، شیرینی یا ماست خود بریزید.

قهوه

به گفته دکتر آگاتستون، قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد. آگاتستون می گوید، تا سه فنجان در روز نیز سطح درک را افزایش می دهد و به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می کند به یاد داشته باشید (فقط برای حفظ سلامت، شکر درون قهوه نریزید).


چای سبز

با نوشیدن یک فنجان چای سبز، فشار خون بالای خود را کاهش دهید. چای سبز توسط گیاه پزشکان چینی به خاطر مزایای دارویی آن مورد توجه زیادی قرار گرفته است. گرمای تسکین دهنده ، فلاونیدها و آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز از لخته شدن خون جلوگیری می کنند.

شیر سویا

شیر سویا حاوی ایزوفلاوون است که به کاهش کلسترول کمک می کند. بر خلاف شیر حیوانی، این نوشیدنی به طور طبیعی کم چربی است و همچنین حاوی نیا سین است که به افزایش گردش خون کمک می کند. (سعی کنید شیر سویا را با موز ترکیب کنید).

شکلات تلخ

شکلاتی انتخاب کنید که حاوی حداقل ۷۰٪ کاکائو باشد. شکلات تلخ فشار خون را پایین می آورد. اطمینان حاصل کنید شکلاتی که می خورید کم چرب باشد.

کشمش

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داد: کشمش سرشار از پتاسیم است و بدین ترتیب به کاهش فشار خون بالا کمک می کند و آنتی اکسیدان های تقویت کننده ایمنی قلب را افزایش می دهد.

کلم بروکلی

این سبزی سبز و کم کلسترول، فیبر بالا و آنتی اکسیدان دارد. همچنین برای محافظت از مفاصل شما مناسب است. سعی کنید کلم بروکلی بیشتری در آشپزخانه ی خود قرار دهید.

گل کلم

گل کلم فیبر بالا و آلیسین دارد و به کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی و کاهش کلسترول کمک می کند.

سیب

این میوه را همه جا بخورید این بدان معنی است که سیب سرشار از همه آنتی اکسیدان ها، به ویژه پلی فنول هایی که کلسترول را از حملات رادیکال آزاد محافظت می کنند است. سیب (از هر رنگ) نیز حاوی پکتین است که باعث جذب کلسترول و فیبر می شود و کلسترول را از بین می برد. بر اساس مطالعات اخیر، نتیجه مصرف یک سیب در روز، کاهش ۴۰ درصدی کلسترول است.


پرتقال

پرتقال منبع دیگری از پکتین می باشد، این میوه سرشار از فلاونوئید است که فشار خون را کاهش می دهد و التهاب شرایین را کاهش می دهد. همچنین ویتامین C موجود در پرتقال یک محافظ قوی در برابر سکته مغزی است.

گریپ فروت

همانند پرتقال، گریپ فروت حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که طبق تحقیقات می تواند در برابر سکته مغزی مقاومت کند و باعث کاهش کلسترول شود.

آووکادو

این میوه با چربی های غیر اشباع، به عنوان “چربی سالم” شناخته می شود و می تواند کلسترول خون و لخته های خون را به حداقل برساند.

روغن زیتون

روغن زیتون خالص حاوی سطوح بالاتر چربی سالم و آنتی اکسیدان هایی است که برای کمک به برداشتن شریان ها به کار می روند و برای قلب شما به مراتب سالم تر از سایر روغن های گیاهی و چربی های “بد” است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *