بهترین روش های طبیعی برای درمان کبد چرب کدامند؟

بیماری کبد چرب

در میان افرادی که شیوه زندگی ناسالم و نامنظم دارند، رایج است. مصرف الکل، رژیم غذایی ناسالم و عدم تحرک می تواند به راحتی افراد را در معرض ابتلا به این بیماری قراردهد. اگر از بیماری کبد چرب رنج می برید، اولین چیزی که باید بدانید این است که سبک زندگی خود را تغییر دهید تا از آن رهایی یابید. اینفو شما را با ۷روش طبیعی درمان کبد چرب آشنا می سازد.

کبد چرب چیست؟

اگر بیش از ۵ تا۱۰ درصد محتوای سلولی کبد، چربی باشد، آن را بیماری کبد چرب می نامند. این بیماری ممکناست باعث التهاب بدنی و آسیب جسمی شود.

خطرات مختلف سلامتی مرتبط با کبد چرب چیست؟

بسیاری از خطرات بهداشتی و پزشکی در ارتباط با کبد چرب وجود دارد. به عنوان مثال : دیابت نوع ۲، سوء تغذیه، کاهش وزن سریع، چاقی، فشار خون بالا و میزان بالای کلسترول درخون.

دیابت و کبد چرب

علائم بیماری کبد
چرب چیست؟

به طور کلی، افراد در مراحل اولیه ابتلا هیچ گونه نشانه ی علائمی را  تجربه نمی کنند. اما در مراحل بعدی بیماری ممکن است علائم زیر مشاهده شود:

ناراحتی مبهم احساس خستگی ,احساس ثابت بودن بدحالی, از دست دادن اشتها, ناراحتی در ناحیهشکم

خستگی و کبد چرب

روش های طبیعی
برای بیماری کبد چرب چیست؟

در حال حاضر درمان موثری برای رفع این بیماری وجود ندارد. هرچند وضعیت این افراد برگشت پذیر است و از این رو می توان با تغییر در برنامه رژیم غذایی و سبک زندگی چربی کبد را رفع کرد.

۷ درمان طبیعی عبارتند از:

لیمو

لیمو درمان کبد چرب

به سم زدایی کبد کمک می کند با کمک آن کبد آنزیمی به نام گلوتاتیون تولید می کند. لیمو حاوی ویتامین C است که به نوبه خود در تولید گلوتاتیون نقش دارد

چگونگی مصرف: لیمو را خرد کرده و به یک پارچ آب اضافه کنید و روزانه آن را با فواصل منظم مصرف کنید. همچنینمی توانید آب نیمی از لیمو را خارج کنید و آن را به یک لیوان آب اضافه کنید و دو بار در روز آن را بنوشید.

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از مؤثرترین مواد طبیعی است که به کاهش چربی در اطراف کبد کمک می کند و همچنین باعث کاهش وزن می شود.

سرکه سیب درمان کبد چرب

چگونگی مصرف: به یک لیوان آب گرم، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب اضافه کنید. شما به دلخواه خود می توانید به آن عسل را نیز اضافه کرده و دو بار در روز قبل از غذا بخورید.

چای سبز

چای سبز درمان کبد چرب

یکی از داروهای موثر برای کسانی که دارای بیماری کبد چرب غیر الکلی هستند، نوشیدن چای سبز است. چای سبز حاوی کاتچین ها است که به کاهش نفوذ چربی در بدن و داشتن عملکرد بهتر به کبد کمک می کند. همچنین چای سبز ذخیره سازی چربی را متوقف می کند.

چگونگی مصرف: می توانید روزانه حدود ۳ فنجان چای سبز را بخورید.

برای کسب اطلاع از فواید قهوه سبز در درمان چربی کبد مقاله قهوه سبز ، قهوه ای عالی برای چربی سوز را بخوانید.

قاصدک

قاصدک گیاهی قوی است که به سم زدایی کبد کمک می کند و چربی کبد را متابولیزه می کند. این گیاه نوعی تونیک قوی کبد است که به عملکرد بهتر کبد کمک می کند.

اگر باردار یا دیابتی هستید قاصدک را مصرف نکنید.

چگونگی مصرف: یک قاشق چای خوری قاصدک خشک شده را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. به مدت ۸ دقیقه نگه دارید و سپس آن را فشار دهید. شما می توانید به دلخواه به آن عسل اضافه کنید. این نوشیدنی گیاهی را دوبار در روز بخورید. در غیر اینصورت برگ های قاصدک تازه را به سالاد خود اضافه کنید و آن را میل کنید.

زردچوبه

زردچوبه درمان کبد چرب

زردچوبه غنی از آنتی اکسیدان ها است و مصرف آن در پیشگیری از ابتلا به بیماری کبد چرب موثر واقع می شود. گفته شده است که زرد چوبه توانایی هضم چربی بدن را بهبود می بخشد.

چگونگی مصرف: می توانید با پزشک خود مشورت کنید و از مکمل های زردچوبه استفاده کنید.

اگر کبد چرب دارید،از خوردن این غذاها یا نوشیدنی ها اجتناب کنید:

الکل: الکل یکی از علل عمده بیماری کبد چرب و همچنین سایر بیماری های کبدی است.

شکر: از مصرف غذاهای شیرین مانند آب نبات، کوکی ها، نوشابه و آب میوه خودداری کنید. قند خون بالا باعث افزایش میزان چربی در کبد می شود.

غذاهای سرخ شده:
سرخ کردنی ها دارای چربی و کالری بالایی هستند که به بروز و یا تشدید بیماری کبدچرب کمک می کند.

نمک: خوردن بیشاز حد نمک می تواند بدن شما را دچار کم آبی کند.

نان سفید، برنج و ماکارونی: این غذاها به دلیل کمبود فیبر، قند خون را بالا می برد.

گوشت قرمز: گوشت گاو دارای چربی اشباع شده هستند که موجب بروز چربی کبد می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *