بخور ، نخورهای دم نوش آلبالو

مصرف دمنوش آلبالو برای افراد گرم مزاج و اشخاصی که چربی زیادی در اطراف شکم خود دارند سودمند است. این دمنوش عوارضی ندارد ولی در مصرف آن نباید زیاد روی کرد ؛ همچنین افرادی که مبتلا به زخم های گوارشی هستند نباید از دمنوش آلبالو استفاده کنند.

دمنوش آلبالو

امروزه چای طعم‌دار خیلی بیشتر از پیش در میان افراد مختلف جامعه جا باز کرده ، مخصوصا که انواع متنوعی از چای های کیسه‌ای طعم‌دار و میوه‌ای در سوپرمارکتها و فروشگاهها موجود است. اما اگر یک شب هوس کردید و دنبال یک دمنوش میوه‌ای خوش طعم و پرفایده بودید، خودتان می‌توانید با اندکی آلبالوی تازه و بدون هیچ ماده افزودنی دیگر (بخصوص شیمیایی) چای یا همان دمنوش آلبالو درست کنید.

دمنوش آلبالو به عنوان یک نوشیدنی گرم و برای تفریح نوشیدنی بسیار مفیدی می تواند باشد ، آلبالو دارای فواید گیلاس است و مصرف آن باعث آرامش اعصاب میشود و اشتها آور بسیار خوبی است دمنوش آلبالو برای باز شدن رنگ چهره بسیار مؤثر و مفید است. این دمنوش ضد حالت تهوع، فشار خون است و برای بیماری‌های کلیه و مثانه موثر می باشد.

روش تهیه دمنوش آلبالو

رای تهیه دمنوش آلبالو مقداری آلبالو تازه یا خشک شده را شسته و داخل یک قوری چینی بریزید، مقدار آلبالو بستگی به تعداد افراد و اینکه تمایل دارید چقدر چایتان طعم‌دار باشد دارد. روی آلبالوها آبجوش ریخته و قوری را بروی کتری قرار دهید تا چای آلبالو خوب دم بکشد، مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه منتظر باشید. ۵ دقیقه پیش از اینکه دمنوش خود را درون فنجان بریزید با یک قاشق آلبالوهای درون قوری را که اکنون دیگر نرم شده‌اند را باهم مخلوط نمایید، طوری که آلبالوها حسابی له شوند. این دم نوش رنگ و طعمی بسیار ویژه داشته و شما می توانید بر اساس ذائقه و سلیقه با هر نوع خوراکی اعم از کیک یا شیرین کننده ای همچون عسل سرو نمایید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *