اول کرم ضد آفتاب بزنم یا کرم پودر؟

یک قانون کلی در فصل تابستان وجود دارد: استفاده از کرم ضدآفتاب هر روز و همه جا. اگرچه خیلی از خانم ها در مورد اینکه اول کرم ضدآفتاب بزنند و یا کرم پودر استفاده کنند مشکل دارند و یا نمی دانند که چگونه کرم ضد آفتاب – به خصوص برای پوست های چرب و جوش دار –  را با فونداسیون به صورت بزنند، چون هیچکدام خشک نیستند! از طرفی مشخص نیست که آیا استفاده از کرم ضد آفتاب با فونداسیون می تواند از پوست در برابر اشعه های فرابنفش خورشید محافظت کند یا خیر؟ آیا SPF موجود در فونداسیون برای پوست کفایت می کند؟ کدام کرم های ضد آفتاب بهترین هستند؟

کرم ضد آفتاب با چه SPF مناسب است؟

SPF بالای ۳۰ کفایت می کند. کرم ضد آفتاب را باید کاملا روی صورت مالید تا محو و جذب پوست شود و برای محافظت از هر دو اشعه ی UVA و UVB باید به دنبال کرم ضد آفتابی باشید که این ۳ شاخص را داشته باشند: زینک اکساید، تیتانیوم اکساید و اوبنزون. ( Zinc Oxid، Titanium Dioxide، Avobenzone)

زینک اکساید و تیتانیوم اکساید دو ماده ی ضدآفتاب فیزیکی هستند، اگر پوست حساسی دارید باید از کرم های ضدآفتابی  استفاده کنیدکه شامل این مواد بوده و باعث آسیب پوست نشوند. این مواد مانند ماسک عمل کرده و از برخورد امواج مضر خورشید با پوست جلوگیری می کنند و می توانید از آن ها در زیر فونداسیون استفاده کنید. این مواد مانند پرایمر عمل می کنند و فراموش نکنید که روی گوش ها و گردنتان نیز بزنید!

اگر کرم پودر حاوی SPF بود

حتی اگر کرم پودرتان حاوی SPF باشد، نمی تواند محافظت کامل و چندانی از پوستتان داشته باشد و از طرفی میکاپ صورت نمی تواند مانند کرم ضد آفتاب کل صورت را پوشش دهد. بنابراین حتما از کرم ضد آفتاب در زیر فونداسیونتان استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که قبل از زدن کرم پودر، چند دقیقه صبر کنید تا کرم ضد آفتاب به خوبی جذب پوست شود. بنابراین در آرایش روتین روزانه تان حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و لایه ای کامل از آن را روی تمام پوست بزنید. سپس فونداسیون مورد علاقه تان چه SPF داشته باشد و چه نداشته باشد را روی آن بزنید.

چگونه آرایش را در طول روز ترمیم کنیم؟

بستگی دارد که آیا عرق زیاد می کنید و یا شنا می کنید، کرم ضد آفتاب باید هر ۲ تا ۳ ساعت تمدید شود. اما اگر خیس نمی شوید ۴ تا ۶ ساعت دوام ضد آفتاب وجود دارد.

اما سوال این است که چگونه کرم ضد آفتاب را موقعی که آرایش صورت دارم تمدید کنیم؟

برای اینکه بیشترین محافظت پوستی را داشته باشید، کرم ضد آفتاب باید مستقیما روی پوست زده شود و همه ی مرطوب کننده ها و لوازم آرایشی باید روی آن استفاده شوند. برای تمدید آن بهترین کار این است که کل صورت بشویید و دوباره کرم بزنید – اگرچه خیلی از خانم ها همچین کاری را نمی کنند!

در نتیجه استفاده از یک پودر تثبیت کننده ی آرایش مینرال (معدنی) که حاوی SPF باشند می توانند تا حد زیادی از پوست محافظت کنند اما فقط در صورتی که پایه ی ضد آفتاب اصلی روی پوست وجود داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *